Bestand opslaan als alleen lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudi1958

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
2
Ik gebruik een bestand met verschillende tabbladen met gegevens die door iedereen binnen het netwerk mogen gezien worden maar die enkel mogen bewerkt worden door personen die het paswoord kennen. Bij het opslaan kan je aanduiden dat het bestand met paswoord beveiligd is. Bij het openen moet je dan het paswoord ingeven. Is er geen mogelijkheid waarbij de andere personen het bestand kunnen openen als "alleen lezen"?
Dank bij voorbaat
 
ja, dat kan, en heel simpel.

Kies "opslaan als" dan opent er een nieuw scherm. Rechts bovenin zit een knopje "extra" kies uit dat menuutje de "algemene opties".

Hier kan je wachtwoord ingeven voor openen en/of bewerken van het bestand.
 
zoals bovenstaande. Wanneer je een WW voor schrijfbevoegdheid ingeeft kan iemand zonder WW het bestand openen als alleen lezen. Simpel idd...
 
zoals bovenstaande. Wanneer je een WW voor schrijfbevoegdheid ingeeft kan iemand zonder WW het bestand openen als alleen lezen. Simpel idd...

Wij gebruiken hier Open Office 3.0; bij opslaan als krijg ik de mogelijkheid een vinkje te plaatsen bij "paswoord" maar ik heb geen knop "extra"
 
Open Office? Dat heb ik zo even niet in mijn hoofd zitten, maar... doorgaans werkt het op eenzelfde manier als in MS office. Even goed zoeken in de opties.
 
In het menu Extra > Document beveiligen > Blad of document. Voer een ww in.
Alleen diegenen die over het ww beschikken kunnen wijzigen. Zij moeten dan wel volgens het bovenstaande het vinkje weghalen bij de wijze van beveiligen en na bewerking van de gegevens ook het ww er weer opzetten.

In dit verband is het ook interessant om Wijzigingen bijhouden te gebruiken. Kijk in de help voor meer gegevens.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan