Bestand opslaan obv twee variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steven J.

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2005
Hallo lezer, ik krijg op het werk Excel bestandjes binnen via de email die ik verder moet verwerken. Dit zijn op jaarbasis zo'n 1500 bestandjes en het lijkt mij zinvol om hier e.e.a. in te automatiseren. Nu heb ik ooit een cursus VBA gevolgd voor beginners maar ik loop met deze automatisering vast.
Ik heb dus behoefte aan een VBA code die, als ik de bijlage open kan activeren en dat dan de volgende acties worden ondernomen:

• er moet in kolom H een optelsom komen van de waarden die erin staan vanaf cel H8 naar beneden, het aantal rijen dat kan varieren.
  • het bestand moet worden opgeslagen onder een bestandsnaam die bestaat uit twee variabelen die ook op het blad staan. De twee variabelen zijn een gedeelte van cel C5 en een gedeelte van cel F1. Het bestand moet worden opgeslagen in een vaste map, bijv. C:/telling

Als bijlage een origineel bestand dat ik binnenkrijg. In dit voorbeeld zou de bestandsnaam moeten zijn "MPZO61_2009-06-09.xls". Wat het extra lastig maakt voor mij zijn die apastrofes in de cellen.

Bijlagen

iets als dit:

ik heb een paar aannames gedaan:
* deel 1 van de bestandsnaam staat altijd tussen haakjes
* deel 2 komt uit een cel met altijd hetzelfde format
* berekening in H snapte ik niet helemaal wat je bedoelde, als je hier nog hulp bij nodig hebt hoor ik het wel

Bijlagen

Dit lijkt me een aardige start:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With Sheets(1).Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp)
    .Offset(1).Formula = "=SUM(H8:H" & .Row & ")"
  End With
  ThisWorkbook.SaveCopyAs "C:\telling\" & Mid([C5], 2) & "_" & Format(Mid([F1], 2), "yyyymmdd")
End Sub

@modbeek en snb: ik heb van beiden een gedeelte van de code gebruikt en het werkt top!

dank voor de snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan