• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand slaat niet in op op de juiste pad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dr Snuggels

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
13
Heren,

Ik zit met een klein probleempje.:confused:
In vb heb ik "gezegt waar de macro het bestand moet opslaan.
Helaas gebeurd dat niet op de juiste plek. Nog gekker, ik weet niet eens waar en of het wel opgeslagen wordt.
Waarschijnlijk is 't iets simpels, maar ik kan 't niet vinden.

Ik heb een zelfde code voor een ander bestand die wel werkt. Uiteraard heb ik het e.e.a. veranderd naar waar 't zou moeten komen e.d.

Code:
Sub Opslaan()

    Dim Projectnummer As Variant, Bestandsnaam As Variant
    
    Projectnummer = Worksheets("Fax Beton").Range("Projectnummer").Value
    Bestandsnaam = Projectnummer
    
    ChDir "G:\Heiwerken\Excel\Bestellijsten\"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Bestandsnaam, FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
    
End Sub


Alvast bedankt,

Freek
 
Freek

Gebruik:

Code:
Sub Opslaan()
    ActiveWorkbook.SaveAs "G:\Heiwerken\Excel\Bestellijsten\" & Sheets("Fax Beton").Range("Projectnummer").Value
End Sub

Kijk manueel na wat er in de bewuste range staat. Zoek dan in de aangegeven mappen naar die bestandsnaam.
 
Freek

Gebruik:

Code:
Sub Opslaan()
    ActiveWorkbook.SaveAs "G:\Heiwerken\Excel\Bestellijsten\" & Sheets("Fax Beton").Range("Projectnummer").Value
End Sub

Kijk manueel na wat er in de bewuste range staat. Zoek dan in de aangegeven mappen naar die bestandsnaam.

Wim,

Als altijd een simpel maar briljant antwoord. Het werkt, bedankt!

Freek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan