Bestand te groot met Powerpoint 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strandjutter

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
6
Mijn pps bestanden waren met PP 2003 van 1 tot 5 MB groot.
Met PP 2007 zijn ze >30 MB.
Kan iemand me helpen ze klein te maken zonder ZIP en van die toestanden?
 
Powershrink

Beste Rene,
Bedankt voor de tip. Als ik een geshrinkt bestand doorstuur kan de ontvanger dit dan openen zonder zelf Powershrink te hebben?
Powershrink is slechts free voor 10 beurten. Ik ben wel geen Hollander, maar ik vind dit programma nogal duur.:eek:
Groetjes
Je kan een trail versie downloaden van powershrink.
Dit progje verkleint je bestand.:)
 
powershrink

Het is gewoon te openen.
werkt prima en heel simpel.

Bedankt dear Rene.
Ik zal het proberen en ik hou je op de hoogte.:)
Groetjes.

Hallo Rene,
Ik heb een voorstelling verkleind met Powershrink, maar ze is nog te groot om te verzenden. Van 22MB naar 16MB.
Een andere heb ik van 11MB naar 5MB kunnen brengen en dit is verzendbaar
 
Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd om de gebruikte afbeeldingen te comprimeren?
Dat kan ook stukken schelen.
 
comprimeren

Heb je al geprobeerd om de gebruikte afbeeldingen te comprimeren?
Dat kan ook stukken schelen.

Hello Ekenit,
Ik comprimeer altijd alle afbeeldingen in het progamma zelf. Daar is een knop "comprimeren" en als je daar op klikt vraagt het progamma naar welk formaat je wilt comprimeren.IK klik dan het kleinste aan en in pp 2003 werd mijn bestand herleid naar 1à2 MB. In pp 2007 kan ik met de muziek erbij maar tot 11 MB.
Ik probeer eens de afbeeldingen eerst afzonderlijk te comprimeren met een fotopramma.
Dank:)
 
Vandaag las ik ergens (ook op het Forum, maar ik kon het niet zo gauw terugvinden) een mogelijkheid om wav-bestanden te comprimeren:

Het muziekbestand in PowerPoint moet een wav bestand, de muziek wordt dan ingesloten in presentatie. Echter een wav bestand is veel groter dan een MP3 bestand, er is een programma dat je gratis kunt downloaden en dat heet Cdex, dat zet een MP3 bestand zo om dat het lijkt voor powerpoint dat het een wav bestand is.

Misschien helpt dit om het bestand te verkleinen.
 
WAV-bestand comprimeren

Vandaag las ik ergens (ook op het Forum, maar ik kon het niet zo gauw terugvinden) een mogelijkheid om wav-bestanden te comprimeren:

Het muziekbestand in PowerPoint moet een wav bestand, de muziek wordt dan ingesloten in presentatie. Echter een wav bestand is veel groter dan een MP3 bestand, er is een programma dat je gratis kunt downloaden en dat heet Cdex, dat zet een MP3 bestand zo om dat het lijkt voor powerpoint dat het een wav bestand is.

Misschien helpt dit om het bestand te verkleinen.

Beste Ekenit,
Tot hiertoe verkleinde ik het WAV-bestand met de geluidsrecorder uit bureauaccesoires.
Daarmee kan ik van 34MB naar 3 MB gaan, wel ten koste van de geluidskwaliteit.
Ik probeer eens jouw voorstel. Bye the way, ik heb eerst de foto's gecomprimeerd met Magix en zo werd mijn PPS 1,5 MB groot wel ten koste van de beeldkwaliteit.
Groetjes,
Strandjutter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan