• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand Updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten drenth

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Berichten
55
Beste Forumgebruikers,

Het komt regelmatig voor dat ik een bestandje maak wat later gecopieerd wordt en door diverse mensen gebruikt wordt. Nu moet er natuurlijk ook wel eens wat veranderd worden aan de layout of de formules en dan moet ik elk afzonderlijk bestand gaan updaten. Nu is dit bij kleine wijzigingen op zich geen probleem maar bij wat grotere wijzigingen kan dit wel eens lasting zijn.

Nu vroeg ik me af of jullie tips of ideeen hebben hoe hier mee om te gaan?

Alvast bedankt

Maarten
 
Hallo,

Waarom deel je het bestand niet, zodat je er het beheer over houdt ?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoi

Delen is geen optie... je moet de bestandjes als afzonderlijke "programmatjes" zien.. Iedereen heeft zijn eigen bestand en zet daar data in en werkt daar verder mee.

MvG
 
Hallo,

Afhankelijk van wat je wilt veranderen kan je een macro maken en naar de gebruikers sturen. De macro vergelijkt dan de opmaak en formules van de cellen en pas deze zonodig aan.
Maar dit kan een hachelijke onderneming worden als men bijvoorbeeld rijen en/of kolommen heeft toegevoegd aan het origineel.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan