Bestand verwijderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een directory op m'n USB-stick staan dat ik niet verwijderen kan.

Als ik op het laagste niveau kijk in het bestand, staat er niets in ook wordt opgegeven dat het bestand bestand uit 0 bytes

In het begin werd aldoor opgegeven dat de bestand te lang zou zijn, maar de langere bestandnamen heb ik allemaal kunnen verkorten,
maar de directory kan nog steeds niet verwijderd worden.

Wel kan ik het laatste bestand wijzigen en zelfs weghalen, maar als ik even later weer kijk staat het bestand er gewoon weer.

Ook heb ik ht hier bovenstaande allemaal in de veilige mode geprobeerd, maar ook daarin lukt het niet.

De USB-stick formatteren gaat ook niet omdat er teveel voor mu interessante programmatuur op staat

Wie weet raad?

MVG
Dukkel

Unlocker of Delinvfile gebruiken.
Wat bewaard moet worden eerst kopiëren/verplaatsen en dan de stick formatteren kan ook.

Ik kijk even mee, heb hetzelfde probleem. (Unlocker werkt overigens niet... :()

Unlocker of Delinvfile gebruiken.
Wat bewaard moet worden eerst kopiëren/verplaatsen en dan de stick formatteren kan ook.

Hallo Lange Pier,

Ik lees net van Venga dat Unlocker niet werkt.
Ik denk dat ik maar voor zeker kies en alles verplaats naar een reserver HD en dan de stick formatteer.
Dank je wel
MVG
Dukkel

@Venga: Probeer het eens in cmd.exe
Voorbeeld:
Verwijderen map E:\koffieprut
rmdir /s /q \\?\E:\koffieprut

Tijs.

Hallo Tijs,
Jammer, ik heb het uitgevoerd door alle bestanden te verplaatsen, USB-stick formatteren en de bestanden weer terug te plaatsen.
De regel die jij toepast herinner ik me uit het DOS tijdperk
MVG
Dukkel

Hallo Dnties,

Ondat ik, zoals je weet erg nieuwsgierig ben, heb ik toch die Dosregel uitgevoerd.

Perfect werkte het

MVG
Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
@Dukkel: Dat je zelf een andere oplossingsroute nam had je al gemeld. Vandaar dat mijn posting specifiek op Venga was gericht (ik heb er, niet voor niets, @Venga: voor gezet)
Overigens bestond er geen UNC manier om lokale schijven te benaderen in het DOS tijdperk, dat is nieuwere techniek. Wel bestond RMDIR toen al, maar (als ik me goed herinner) had die niet de mogelijkheid om submappen mee nemen. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Venga: Denk er wel aan dat als er spaties voorkomen in de map(pen)namen, dan moeten er "-tekens omheen. Je kunt ze ook gebruiken als er géén spaties voorkomen in de mapnaam, zoals in mijn vorige voorbeeld.
Dus (voorbeeld): Stel je wilt verwijderen de map E:\Koffieprut 2016
dan wordt het:
rmdir /q /s "\\?\E:\Koffieprut 2016"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan