• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand voor oliebollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsie85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2014
Berichten
2
Goedenavond,

Voor een opstartend project (oliebollen aan huis bezorgen) zijn wij opzoek naar een excel bestand waar in wij de volgende gegevens kunnen invullen/vinden.

- adres gegevens.
- aantal bestelde oliebollen.
- uitreken van het te betalen bedrag/ per klant.

- overzicht kunnen uitprinten op postcode/straat, voor het maken van een bezorgroute(s).
- Printen van soort kleine bon die aan de tassen gemaakt kan worden, waarop adres en totaalbedrag op terug komt.
- overzicht hoeveel er totaal aan oliebollen besteld is.

Ik heb geen idee of dit mogelijk is, wij zijn zelf al tijd bezig geweest alleen het lukt het niet. Door gebrek aan voldoende excel ervaring.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is, of dat dit een illusie is?
Indien mogelijk misschien tips & trics ?

alvast bedankt
 
en kan je in een voorbeeld aangeven wat je niet lukt ?

mvg
Leo
 
Ik weet niet hoe snel de mensen hier op Helpmij een excel bestand in elkaar geflatst hebben dat voldoet aan wat u wilt, maar ik denk persoonlijk dat er meer tijd gaat zitten om aan al deze eisen te voldoen dan dat je er mee bespaard door het handmatig te doen. Zoals je al aangeeft gaat het om oliebollen, ik kan me niet voorstellen dat je 100+ klanten hebt op een avond waarbij je iets moet bezorgen. Ik denk dat het makkelijker is om gewoon een template aan te maken met een simpele formule die de prijs berekend. Eventuele gegevens kun je dan in die template zetten en uitprinten als bon?

Ik ben zelf niet zo goed met formules maar ik zal een idee schetsen van wat ik bedoelhttp://puu.sh/d4IC6.png

In denk dat zoiets simpels al meer dan voldoende is in dit geval. Je kunt eventueel kopiëren en plakken mocht je een geschidenis van de winst kunnen terugvinden.
 
Aanmaken van template waar bij je gegevens in kan vullen zoals adres gegevens en aantal bestelde oliebollen dat lukt mij. Om dit terug te laten komen op de eerste pagina met overzicht lukt mij ook. Alleen het plaatsen in database waar in ik mijn gegevens weer terug kan halen lukt niet, ik maak nu onderin steeds nieuw tabblad aan, maar mocht het wel groter worden is dit geen oplossing meer en ook niet overzichtelijk.
 
Voor meer hulp is het verstandig om het xls bestandje dat je al hebt hier te plaatsen.
 
Misschien kan je er zo iets mee ?
 

Bijlagen

  • Oliebol.xls
    37,5 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Zoals bekend vormen Excel en oliebollen een gouden combinatie ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan