• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand werkt wel onder windows 7 maar niet onder windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Hoe kan het zijn dat een bestand wel werkt onder windows 7 maar niet onder windows 10. Ik werk met office 2007.

Een bestand werkt nooit. Die bevat alleen maar gegevens.

Ik denk dat je bedoeld .dotx of .dotm de extensies o.i.d. Heb je wat meer info.

Of Na een upgrade vanaf Windows 7 of 8 neemt Windows 10 al je programma's en apps gewoon mee. Maar niet alle programma's werken out-of-the-box, waardoor je soms apps hebt die vastlopen of niet opstarten.

Natuurlijk hoeft het niet zo moeilijk te zijn, en kun je een app gewoon eens verwijderen en weer opnieuw installeren. Vaak helpt dat al, omdat je daarmee begint met een 'schoon' systeem waardoor de app weer kan werken. Je verwijdert een app door naar 'Instellingen -> 'Systeem' -> 'Apps en features' te gaan en daar de app te zoeken die je wilt verwijderen.

Natuurlijk werkt office 2007 nog wel, maar wordt niet meer voorzien van updates.

Laatst bewerkt:
En daarnaast dan, wat werkt er niet? Krijg je foutmeldingen?
Kortom, wat meer info is inderdaad wel op z'n plaats.

Bijgevoegd bestand werkt prima onder windows 7 maar niet onder windows 10.Onder windows 10 kan ik maar 1 record toevoegen wat zicht baar is. Ik kan er ook meerdere toevoegen maar die zijn niet zichtbaar,dus ook niet te wjzigen. Onder windows7 gaat dit wel.

Bijlagen

@Nanamana :Onder windows 10 kun je niet naar 'Instellingen -> 'Systeem' -> 'Apps en features'

Sla het document op als .xlsm document en probeer het dan nog eens.

Jawel.
Dat is de eerste versie die daar mee werkt.

Werkt hier met Office 2016 prima.
Ik zal het morgen op kantoor ook eens bekijken.
Daar heb ik alle Office versies beschikbaar.

Laatst bewerkt:
Werkt hier prima; 2007 en W10.

Hallo Harry, leuk dat je er toch nog even aandacht aan schenkt. Herhalen is voor jou misschien duidelijk maar voor mij niet. Op deze manier kom ik geen steek verder. Feit is dat het bestand bij mij op de windows 10 machine niet werkt en op de windows 7 machine wel

Ik kreeg jouw document ook niet open.

Wat bij mij lukte is volgende:
Klik rechts op je bestands icoon en kies voor blokkering opheffen.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Bijlagen

• Test.jpg
    Test.jpg
    67 KB · Weergaven: 69
Dat document werkt hier in Office 2007 op Windows 10 zonder problemen.

Hoi Ed bedankt voor het uitzoeken. Hier in ieder geval niet. Misschien beveiliging of iets. Ga eens op onderzoek uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan