bestanden alleen verwijderbaar door administrator

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb een aantal bestanden ontvangen en opgeslagen en wil die verwijderen. nu krijg ik bericht dat ik eerst door administrator gemachtigd moet worden. dat ben ik dus op deze pc. waarom is dat zo geregeld en hoe kan ik mezelf machtigen?

Rechtsklik op bestand>Take Ownership>verwijder het dan ...

Rechtsklik op bestand>Take Ownership>verwijder het dan ...

ik heb nederlandse versie, zoiets als take ownership staat er, ook niet vertaald, niet tussen. dus ik kom niet verder...

Hij bedoelt het zo; eigenschappen -> beveiliging -> geavanceerd -> eigenaar

Hij bedoelt het zo; eigenschappen -> beveiliging -> geavanceerd -> eigenaar

dat is duidelijk, maar wat moet ik nu doen als ik bij bewerken ben aangekomen. wat moet ik veranderen?

en (extra vraagje) kan ik dat ook voor een een paar bestanden of alle bestanden in een map zo maken dat die 'beveilging' er af is?

Welke personen staan er allemaal bij machtiging?

en ja je kan het toepassen op alle submappen/bestanden

alleen mijn naam staat er, het is verwarrend, wat moet ik doen?

Ga naar eigenaar
Zorg dat jou naar daar staat
Er zal nog een optie onderin staan met iets als eigenaar van onderliggende objecten vervangen.

Als dat er niet staat zal er bewerken staan, klik dan hierop en vink de optie aan.

ik zit er wat mee te klungelen. nu staat er onder tabblad bij huidige eigenaar: kan huidige eigenaar niet vinden. en bij eigenaar wijzigen: tilborghs (pctilborghs\tilborghs)

druk ik op toets bewerken dan vind ik twee alternatieven:
administrators (PCTILBORGHS\Administrators)
tilborghs (PCTILBORGHS\tilborghs)

Ik weet niet of je toevallig teamviewer hebt.
Dan zou ik of iemand anders remotely kunnen helpen

Download Unlocker!
Het maakt bestanden vrij die gelockt zijn door het OS, te gebruiken in het context menu.
Download: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Download hier de handleiding

ik had unlocker op pc, staat in het menu als je op rechtermuisknop klikt. gekozen voor verwijderen, krijg bericht dat het bestand naar prullenbak is verplaatst, maar het blijft gewoon staan en is nog steeds niet te verwijderen zonder machtiging! ra, ra..

Dan is het het meest waarschijnlijk dat als je opnieuw opgestart bent, v/d bestanden af bent...

Dan is het het meest waarschijnlijk dat als je opnieuw opgestart bent, v/d bestanden af bent...

heb met unlocker alle bestanden verplaatst naar prullenbak. de icoontjes bleven achter, eentje zelfs meer dan 1 Mb, heb opnieuw opgestart, maar ze staan er nog steeds en zijn zonder machtiging nog steeds niet te verplaatsen. unlocker meldt dat bestand er niet meer is.
en nu?

ik krijg in een scherm als boodschap:

Er zijn geen machtigingen aan dit object toegewezen.

Waarschuwing: dit is een mogelijk beveiligingsrisico omdat iedereen die toegang tot het object heeft eigenaar kan worden. De eigenaar van het object moet zo spoedig mogelijk machtigingen toewijzen.

hoe nu verder?
ik gebruikte het knippogramma van window7. voor het eerst. knipppen lukt wel maar niet het plakken in dit bericht..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan