bestanden apart opslaan in Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkypenky

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
geachte lezers,

Ik heb met o.a. de hulp van de Helpmij cursus een Calculatie-tool gemaakt in acces 2013 om deze later te kunnen gebruiken op mijn werk.
Hiermee kan ik calculaties maken door artikelen of samengestelde artikelgroepen te selecteren en toe te voegen aan een tabel. Nu werkt dit al erg mooi voor een calculatie voor één project. Mijn probleem echter is dat ik niet helder heb hoe ik e.e.a moet inrichten voor een volgend project. Voorheen maakten we alle calculaties in Excel en werd elk bestand separaat in een aparte projectmap opgeslagen.
Kan ik een enkele aangemaakte tabel ook apart opslaan in een aparte windows map?
Kan ik dan bij een wijziging eenvoudig weer toegang krijgen tot dit bestand?

Ik zou alle calculaties die er gemaakt worden liever niet samenvoegen tot één groot bestand met een filter op het projectnummer.

Wie help mij op weg?

Groeten Henkypenky

Beginnend acces gebruiker

Laatst bewerkt:
Ik zou alle calculaties die er gemaakt worden liever niet samenvoegen tot één groot bestand bestand met een filter op het projectnummer.
Waarom niet? Dat is namelijk de geëigende weg. De kortste, de makkelijkste, de simpelste, kortom: de beste. Waarom die niet gebruiken?

Beste Octafish,

Dank u voor uw antwoord,

ik zal het op deze wijze verder gaan uitwerken,
Ten grondslag ligt aan de wens om het apart op te slaan de angst om bij een update van het systeem alles te verliezen bij een foutje en de werkwijze in Excel zoals al jaren toegepast.

Ik deed misschien voorkomen dat het eenvoudig was om het op die manier in te richten, dat is helaas nog niet zo.
Heb je wellicht een voorbeeld van een opzet hiervan?

... de angst om bij een update van het systeem alles te verliezen bij een foutje en de werkwijze in Excel zoals al jaren toegepast.
Ik neem toch aan dat jullie ook backups maken van het systeem? Anders zou ik dat snel inrichten :). Verder zou ik het systeem bouwen als een Frontend - Backend met de data gescheiden op een server of zo zodat de data meeloopt in de eigen back-up. Verder zou je de backend kunnen upgraden naar SQL Server Express, waar je dan een Maintenance schema kan maken waarin de data zelf al gebackuped wordt. En vanuit de Logfile kun je dan losse records terzetten als dat nodig is. Kortom: de beveiliging kun je net zo sterk maken als je zelf wilt!

I.p.v. Een voorbeeldje van een van ons is het handiger als jij je voorbeeldje post, dan zien we wat er eventueel te verbeteren is aan jouw db.

Ik zou het bestand graag opsturen, maar het bevat inmiddels informatie die ik niet voor iedereen beschikbaar kan stellen zonder misschien in de problemen te komen; klanten, kortingen etc. Kan ik het privé naar je toe sturen?

Ja hoor, dat kan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan