Bestanden beschadigd in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toetsenbordje01

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2010
Berichten
5
Hallo,

Ik heb hier een laptop staan (Compaq Presario CQ71). Nu was deze erg traag en heb ik laten scannen met Malware Bytes', deze vond 1 schadelijk bestand en heb ik verwijderd via MBAM.

Dit staat in de log van MBAM
Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{1d4db7d2-6ec9-47a3-bd87-1e41684e07bb} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully
De infectie staat echter nog in de Quarantainelijst en kan ik herstellen, is dit een goed idee?

Nu krijg ik echter elke keer meldingen dat er een bestand beschadigd is (rechts onder in de hoek). Een aantal bestanden die beschadigd zijn: mbam.exe, console.exe, logonui.exe, HiJackThis.exe, iexplorer.exe, eigenlijk elk programma wat ik wil openen is beschadigd.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt, en heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Download Mbam evt. opnieuw (klik op de link in m'n handtekening) verwijder de oude versie,update eerst het programma, herstart de pc in veilige modus(meestal F8) start Mbam handmatig(via alle programma's) op en laat opnieuw scannen.
Succes.
 
Bedankt voor de reactie.

Ik kan niet in de veilige modus opstarten, tijdens het laden blijft de laptop hangen op crcdisk.sys.
 
Dat klinkt niet goed,wat je zou kunnen doen is het volgende:
Start met de vista dvd op (als je die hebt anders leen je er een van dezelfde versie) en gebruik de herstelconsole,typ achter de prompt: sfc /scannow en dan enteren.Of dat zo precies in Vista werkt ben ik niet zeker anders een repair uitvoeren.Lost dit allemaal niets op dan moet je een herinstallatie overwegen.
Geef ff aan of je het OS voorgeïnstalleerd hebt of dat je een Vista dvd hebt.
 
Het is een voorgeïnstalleerde installatie van Vista.
Ik heb hier wel een DVD van Vista liggen maar weet zo niet of dit de zelfde versie is, moet ik even kijken.
De documenten die op de laptop staan, blijven gewoon veilig toch?
 
Dat kan ik je nu niet garanderen als ik lees wat dit virus al bij je aangericht heeft in het OS. Normaal gesproken zou het geen probleem zijn,maar nu weet ik 't echt niet.
Hoop voor je dat een en ander lukt,succes iig.
 
Bedankt voor de reacties, heb toch maar Vista opnieuw erop gezet door middel van de herstelpartitie.
 
Graag gedaan, ik zou je verder aanraden er nog een partitie bij te maken waar je de documenten en alle andere data (muziek e.d.) naar toe kan verplaatsen.
Hoe dat precies gaat kun je hier lezen.
Succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan