bestanden copieren gaat erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

balosa

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
38
is het normaal dat als je een aantal bestanden van enkele tiental gigabytes copieert naar een andere harde schijf dat het meer als een uur duurt, volgens mij niet, ik heb geen idee waarom het zo langzaam is, alle tips zijn welkom

het betreft 2 NTFS partities,
HD1 is een IDE Maxtor 116GB,
HD2 is een S-ATA Maxtor 250GB
 
Meestal duurt het wel lang, heb in het verleden films van 4GB van de ene partitie naar de andere partitie verplaatst, duurde wel een halfuur. Alleen als je op dezelfde partitie verplaatst/kopiëert dan is hij wat sneller omdat hij alleen het indexbestandje hoeft te veranderen en niet het/de complete bestand(en).

Zelf vind ik het ook vervelend, maarja, niks aan te doen denk ik
 
is het normaal dat als je een aantal bestanden van enkele tiental gigabytes copieert naar een andere harde schijf dat het meer als een uur duurt, volgens mij niet, ik heb geen idee waarom het zo langzaam is, alle tips zijn welkom
Je geeft geen exacte cijfers, maar je hebt het over "enkele tientallen GB's" en "meer dan een uur". Zo op het eerste gezicht lijkt me dat er niks aan de hand is. Als ik een hele partitie van mijn HD van pakweg 75 GB naar mijn externe HD copieer, is ie ook al gauw een uur bezig.Ligt er ook een beetje aan, wat er op je HD staat. Als je bij wijze van spreken, alleen maar bestanden van 800 MB copieert, gaat het zeker 2 keer zo snel. Maar al die kleine prutsbestandjes van 80 kb en zo, dat vreet tijd. Verder denk ik dat het ook nog iets in tijd kan schelen, als je HD niet al te veel gedragmenteerd is. En, (maar dat zul je zelf ook wel weten) niet in de tussentijd gaan zitten surfen, en downloaden.
Kun je eens een groot bestand van minimaal 750 MB copieren, en de precieze tijd opnemen? Doe ik hetzelfde en kunnen we even vergelijken....
 
sorry de exacte cijfers weet ik niet precies, maar ik heb net een bestand van 0,99GB gecopieerd en dat duurde precies 3 minuten, dat valt op zich wel mee dus misschien duurt het alleen erg lang bij kleinere bestanden, ik zal vanmiddag eens een map met wat kleinere bestanden copieren en kijken hoelang het dan duurt

alvast bedankt voor de reactie's
 
je kan even kijken bij de overdrachtsmethode van je IDE controllers..
systeem, hardware, ide controlers, eigenschappen, geavanceerde eigenschappen , je hebt 1 en 2 (primary en secundary)
deze moeten op dma staan, ik denk dat ze bij jou op PIO staan en dit is een stuk langzamer....

succes

Ik hoor het wel


Rob
 
Laatst bewerkt:
je kan even kijken bij de overdrachtsmethode van je IDE controllers..
systeem, hardware, ide controlers, eigenschappen, geavanceerde eigenschappen , je hebt 1 en 2 (primary en secundary)
deze moeten op dma staan, ik denk dat ze bij jou op PIO staan en dit is een stuk langzamer....

succes

Ik hoor het wel


Rob

nee, ze staan op DMA (automatische detectie)

bedankt voor je tip!
 
sorry de exacte cijfers weet ik niet precies, maar ik heb net een bestand van 0,99GB gecopieerd en dat duurde precies 3 minuten, dat valt op zich wel mee (........)

Vreemd, ik heb hetzelfde even gedaan. Bestand van 1,03 GB van partitie C: naar D: gaat in minder dan 1 minuut. Datzelfde bestand naar externe HD gaat in +/- 40 seconden. Ik gebruik altijd Total Commander, en die geeft tijdens het copieren een overdrachtssnelheid aan, en een prognose van hoelang het nog duurt.
C naar D is 20.000 KB/s en C naar externe HD is 25.000 KB/s.
(op zich klopt de berekening dus wel, dat als je een compete partitie copieert van zo'n 70 GB, dat bijna 1 uur duurt; 70 maal ietsje minder dan een minuute is net één uur)

Ik heb een Wester Digital Raid HD (7200 toeren) en mijn externe HD is een Western Digital My Book Essential. Maar het blijven natuurlijk altijd momentopname's. Want als jij zit te copieren, en Windows zit net even te friemelen in de swap file, of je virus-scanner kijkt net op dat moment of er iets geupdated moet worden, dan gaat het opeens een stuk langzamer.

Ik heb hier eigenlijk helemaal geen verstand van, maar misschien is 3 minuten voor een bestand van 1 GB toch wat traag?
 
ik heb Total Commander gevonden en gebruikt ik zit rond een overdracht van 3000 kb/sec, dat is dus best traag, ik zal eens wat gaan proberen met harddisks op een andere controller te zetten, en anders aan te sluiten, iedereen bedankt voor alle tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan