bestanden delen beetje vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Hallo,

Mijn heel netwerk doet het van bestanden delen behalve op 1 pc, die kan wel alle bestanden van andere pc's halen maar de rest van het netwerk kan niet op die pc iets afhalen...

- firewall staat goed ingesteld
- en er is ook een map gedeeld met bestanden in

help???

Je kunt beter even vertellen welke windows het wel doet en welke niet.

Als je al een firewall hebt zoals Norton mag je niet die van Windows aanzetten. Dat kan ook problemen geven.

het gaat om windows xp en als ik firewall uit heb staan doet hij niks en je kan hem configureren dat je hij wel met de firewall aan kan communiceren.(doet het zo ook op andere pc's met firewall.

(windows 98se doet het windows xp ook maar op 1 pc niet )

Kan die pc de andere pc's wel zien?
Ik had het trouwens over de Windows firewal naast een andere. Dat is niet goed.

Heb je al bij services gekeken of daar misschien nog iets uit staat wat aan moet?

er staat maar 1 firewall op de pc en de andere pc ziet ons wel en wij zien hem ook maar krijgen een foutmelding als we op zijn pc willen kijken

Wat zegt die foutmelding?

Is op die pc misschien bestanden delen niet ingeschakeld?

\\[NAAM] is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neemcontact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigigen hebt.

toegang geweigerd??

Nee, die melding krijg je ook als de verbinding niet op die pc aan staat.
En bestanden delen staat aan?

Op het moment krijg ik dezelfde melding van een zojuist bijgezette pc.
Ik laat straks van me horen.

Ben er ook drie dagen mee aan het stoeien geweest om 3 comps te delen:
Win 98, Win 2000 en XP.

Tekst
So, it's a better idea to share your files on another protocol, the NetBEUI protocol. You can share files on the NetBEUI protocol rather than the internet's TCP/IP protocol. This can be a little difficult to do with Windows XP as the NetBEUI protocol does not come installed with Windows XP.
van deze site:
http://66.249.93.104/search?q=cache...hare+windows-xp+win-98&hl=nl&client=firefox-a
midden in de pagina.
meer: google met
network-protocol share windows-xp win-98

Heb je een netwerkschijfje gemaakt en op de andere comps gedraaid?

:cool:

kom je nog?? of moet iemand anders antwoord geven?
Antwoorden van anderen zijn natuurlijk altijd goed.
En............ik zit nu net zoals jij te stumperen.

Zeker 10 keer probleemloos een netwerk aangelegd maar nu krijg ik niet eens mijn eigen netwerk in beeld en de anderen zien em wel. Gessssellig.
Nou.......zal in mijn geval wel een errrrug dom foutje zijn ;)

We zijn nu dus lotgenoten ;)
Ik hou je vraag in de gaten.

Peter, Vanavond laat ben ik er weer om jouw bericht te lezen.

@ Peter, zoals je leest had ik het gelukkig niet nodig.

@ Snakerman Bij mij was het de firewall van Norton die mijn pc niet als netwerk heeft gezien.
Als je eerst het netwerk maakt en daarna Norton is er niets aan de hand. Andersom gaat het mis.
Daar zou je dus ook naar kunnen kijken.
En houdt die Windows firewall ook in gaten.
Komt steeds weer terug als je nieuw netwerk maken gebruikt.
Ik leef nog steeds met je mee.
Vandaag en morgen heb ik veel te doen. Als het even kan volg ik je topic.

het is egt super vaag ik kan mijn netwerk op iedere pc zien en bestanden downloaden maar op 1 pc kan niemand bestanden van downloaden maar die pc kan wel op het netwerk bestanden downloaden egt vreemd!:evil:

Lijkt toch wel iets van te sterke beveiliging zou je zeggen. En nu ga ik de boel hier afkoppelen.

Ja hoor, zie 17.27u
Weet je wel zeker dat op die pc 'bestanden delen' is ingesteld?
maar op 1 pc kan niemand bestanden van downloaden maar die pc kan wel op het netwerk bestanden downloaden egt vreemd!
Dat zegt toch dat die andere pc dat blokt.
Kijk eens naar je firewall. Wat zie je op dezelfde tijd?

mm vaag lukt gewoon niet is er geen programma waar je bestanden via netwerk kan sturen?

Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat het niet wil lukken.

Heb je, als je rechtsklikt op je lanverbinding op het tabblad dat voorkomt 4 dingen staan?
Client voor Microsoft netwerken en nog 3 andere?

Oh, je vraag. Ik heb geen idee van een programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan