Bestanden delen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
12.410
Ik heb een eenvoudig netwerkje van twee PC's (crosslinkkabel). Internet delen en printer delen werkt perfect. Bestanden en mappen delen is niet mogelijk.
Firewall heb ik al uit en weer aangezet, verder staat alles prima. Volgens Microsoft is de oorzaak dat ik XP Pro over WinSE 98 heb gezet en het bestandssysteem van FAT 32 naar NTFS heb geconverteerd.. (MKB id 304040)
Weet iemand hier misschien een oplossing voor, behalve totaal nieuwe installatie ?
Ik ben niet echt een leek op computergebied, maar zit nu met de handen in het haar !

Vast bedankt !
Harry.
 
hoi kun je wel pingen naar elkaar:

ander moet je even naar dos scherm gaan of je ook een ip nummer krijgt. start dan uitvoeren typ cmd (enter)

geef dan de opdracht:

ping xxxxxxx . x=IPnummer kijken of dat wel lukt.

je moet dan pingen naar de andere comp toe dus je moet het ip nummer van de andere computer hebben

ipconfig /all doen dan komen de ip nummers tevoorschijn waar je mee kunt pingen(dit doe je dan op de andere computer )

en probeer het ook eens andersom.

suc6 groetjes mike
 
Mike, bedankt, maar het pingen van de een naar de andere computer en omgekeerd lukt prima, geen verlies. De melding bij het openen blijft: "Toegang geweigerd. Mogelijk hebt u niet de juiste machtigingen"
Ik ben op beide computers als beheerder met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord aangemeld.
"Eenvoudig delen van bestanden en mappen" is op beide computers ingeschakeld.
Firewall (Norton Security) is juist geconfigureerd, maar als ik die eraf gooi geeft het geen verbetering.
Ik houd me voor iedere goede raad aanbevolen !!
 
hoi heb je de werkgroep mwel goed taan van bijde comp.

bv werkgroep: THUIS

is tevinden bij:

deze comp rechtermuisknop eigenschappen dan kom je bij systeemeigenschappen ga naar tablad computernaam en daar staat werk groep.

kijk hier maar eens suc6 groetjes mike
 
Mike, bedankt !!!!
Het lag niet echt aan die naam, want ik had MsHome voor beiden goed ingesteld .
Maar om voor mij onverklaarbare reden heb ik in mijn wanhoop de computernamen gewijzigd , bestands-en printerdeling verwijderd en opnieuw geinstalleerd , hetzelfde met Norton Internetsecurity en opeens kan ik weer in de andere computer komen !!!
Dus: eigenlijk weet ik niet wat ik al die tijd (Sinds SP2-installatie) fout had maar het werkt en ik zit nu aan een biertje.
Iedereen bedankt !!

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan