Bestanden delen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit100

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2001
Hallo,
ik zit een beetje in het slop.
Ik heb mijn twee pc's opnieuw geforamtteerd en WinXP op geplaatst. Sindsien lukt het me niet meer om de 2 met elkaar te verbinden. Ik weet niet wat ik fout doe/deeed maar in mijn netwerk "MSHOME" blijven de pc's onzichtbaar voor elkaar.
Ze zijn verbonden met een USR5461A router, één pc draadloos en de andere via UTP kabel.
Alvast bedankt.
Gerrit.

Heb je de interne fitewall van xp ook uit staan? Eventuele andere firewalls goed ingesteld?

en je kunt via de router wel met beide computers het internet op.

ik kan met beide computers vlot op het internet. De router geeft van beide pc's een ip adres aan enzo. Ze zijn dus verbonden.
Is het echt nodig om de firewall uit te schakelen? En zo ja, kan ik dan in zone alarm (mijn bescherming ;) ) een instelling maken zodat ik toch afgeschermd blijf van de boze buitenwereld?

in jouw router zit ook al een firewal hoor.
en als je xp gebruikt heb je daar de firewal ook in uitgezet.
en als het wel werkt zonder zonealarm dan weet je dat daar een instelling fout staat.

Het begint beetje bij beetje te lukken, de ene pc vindt de andere al al is de herkenning nog niet wederzijds. Zone alarm zit er voor iets tussen. Dat lijkt me nu wel duidelijk.
Voer ik dan in de trusted zones beide ipadressen van de pc in?
Of begrijp ik dat ik volledig op de firewall van mijn router kan/mag vertrouwen?

Wanneer ik op de probleempc het microsoft windowsnetwerk aftast vind hij nog steeds alleen zichzelf. Ik heb ook nog eens de activatie van het "een thuisnetwerk instellen" doorlopen maar dat brengt niets bij.

mijn netwerk thuis (drie draadloos en 1 vast) heeft alleen de firewal van de router.
maar niet iedereen zal het met mij eens zijn.
Ik heb geen behoefte aan een programma wat mijn uitgannde verkeer in de gaten houd.
als ik een vermoeden heb dat er iets aan de hand is dan zet ik netlimiter aan om te kijken wat mijn netwerk doet.

het is gelukt, de firewall van zonealarm moest de juiste ip adressen hebben. Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan