Bestanden delen met een multi-pc modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem1984

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
Berichten
24
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een ADSL-abbonement en maak ik gebruik van een multi-pc modem. Op beide computers heb ik internetverbinding. Nu zou ik graag bestanden uit willen wisselen tussen de 2 pc's. Ik heb al wat rondgekeken op diverse forums om er achter te komen hoe dit in XP geconfigureerd dient te worden, maar ik kan nergens iets vinden waarin expliciet wordt uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat.

't Lijkt me dat het niet zo moeilijk is, dus kan iemand mij in een paar stappen uiitleggen hoe ik dat moet doen?

Besturingssysteem op beide pc's is XP.

Bij voorbaat dank.

Groetjes,

Willem
 
Laatst bewerkt:
XP heeft daar een hele mooi wizzard voor kijk maar eens bij bureau accessoires - communicatie en dan wizzard netwerkinstellingen.

Moet lukken. :)
 
Ga naar bureau asseoires -> communicatie -> wizzard netwerkinstellingen.

(zag puppies bericht iets te laat) :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
De Netwerk-wizard heb ik al geprobeerd. Vooralsnog zonder resultaat... :confused:

Weet iemand hoe ik het handmatig in kan stellen of is de netwerk-wizard de enige mogelijkheid om zo'n thuisnetwerk op te zetten?

BvD,

Willem
 
Ik kan je hier wel mee helpen.

Bij je ADSL pakket heb je een installatie cd en handleiding gekregen. (KPN) Kijk in de handleiding bij "overige mogelijkheden" (bij mij te vinden op blz. 40 t/m 43) hierin staat de beschreven hoe je je netwerkverbing moet instellen.

Eerste PC:
IP-adres: 10.0.0.201
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 10.0.0.138
DNS Server: 10.0.0.138

Tweede PC:
IP-adres: 10.0.0.202
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 10.0.0.138
DNS Server: 10.0.0.138

enz.

Neem nog even een kijkje bij de bijlage voor meer info.
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost!

Die handleiding waar jij het over hebt staat als .pdf-file op de cd. Ik dacht dat die schriftelijk ergens beschreven stond. :rolleyes:

Bedankt!

Willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan