Bestanden delen via draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Garfield123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Hallo,

Ik wil graag bestanden van mijn PC en Laptop met elkaar delen via een draadloos netwerk. PC en Laptop draaien beide XP. Wireles modem is een Speedtouch 716 van KPN. PC via kabeltje op modem aangesloten en Laptop draadloos via antenne.

Als ik nu wizard draadloos netwerk draai moet ik op een gegeven moment gegevens op een USB stick zetten en die in alle computers en het modem plaatsen. Het modem heeft echter een afwijkende USB aansluiting (meer vijfhoekig, is geen sleuf) en daar krijg ik de stick dus niet in.

Via de wizard netwerkverbinding en 'een klein netwerk installeren' krijg ik het ook niet voorelkaar. (krijg of "er is een fout opgetreden" of "dit netwerk is niet veilig").

Iemand suggesties?

Benno.

Heb je deze handleiding al eens doorgelezen?

De wizard hoef je niet uit te voeren, als jij je modem goed hebt ingesteld dat kun je met je laptop zo verbinding maken met het modem.

Wiki USB, je hebt het waarschijnlijk over een USB B aansluiting.

Even een tussentijdse update. Het is inderdaad een USB B aansluiting. Maar heb ik niet nodig gehad.

Via de handleiding van niele.nl heb ik een verbinding tot stand gebracht, behalve het Clone Mac Adress gedeelte. Kan op de site van het modem daar niets van vinden, ook niet in de handleiding. Is dit essentieel om te doen?

Kan nu van laptop op pc kijken maar niet omgekeerd, zal iets met de rechten zijn. Ga nu eerst het hoofdstuk beveiliging doornemen....

Iedereen alvast bedankt voor de tips.

Nou, ik kom er niet meer uit. Krijg geen toegang tot de laptop. Zie hem wel in mijn netwerklocaties maar geeft melding 'Computer is niet toegankelijk...... Toegang gewijgerd' als ik op de map shared docs klik. Iemand suggesties?

Ander vraagje. Doel van het hele verhaal is dat ik veilig, ongelimiteerd bestanden heen en weer tussen de computers wil sturen. De wizard netwerkverbinding roept dat als ik iets wil delen dat dat onveilig is omdat beide systemen een directe verbinding met internet hebben. Om nu eerst op pc1 alles in de gedeelde map te zetten, naar pc 2 lopen en het dan uit de gedeelde map halen, en weer terug naar pc1 om het daar uit de gedeelde map te halen omdat het anders via internet misschien benaderd wordt lijkt mij niet de bedoeling van een netwerk...

Benno.

NTFS rechten en share rechten goed bekeken? Beiden moeten goed ingesteld staan. Niet alleen share dus.
En met welk account log je aan op het andere systeem?

Bedoel je met NTFS en share de eigenschappen van de map gedeelde documenten? Die staan op gedeelde netwerk map maken en netwerkgebruikers mogen wijzigen. Als het iets anders is kun je dan aangeven waar ik die instellingen vind? Bedankt.

Ik ben de enige gebruiker van de systemen dus log niet in. Maar op de laptop komt wel altijd zo'n aanmeldscherm met user administrator zonder wachtwoord. Op ok klikken en dan start hij op. Weet niet hoe ik dit weg moet krijgen. (of moet je dit juist op beide systemen installeren...) Zoals je ziet ben ik geen netwerk held ...

Benno

Inmiddels geprobeerd op PC en Laptop een gelijk account aan te maken. Op PC lukt dat maar als ik dan op de Laptop hetzelfde account aan wil maken roept hij 'Account bestaat al'

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan