bestanden delen via draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

checkpnt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

Nog niet zo lang geleden heb ik een draadloos netwerk geïnstalleerd. En als ik zoals bij een lan netwerk de ip's verander van host computer (192.168.1.1) en de client pc (192.168.1.2) vind de client pc het draadloos netwerk niet meer. De computers staan in dezelfde werkgroep en verbinden via hetzelfde draadloze netwerk. Hopelijk kan iemand mij helpen.

De uiteindelijke vraag is gewoon; hoe deel ik bestanden en printers over een draadloos netwerk?

MVG,

Davy

Het adres 192.168.1.1 is meestal gereserveerd voor de router. Je kunt dus beter de pc's in het netwerk adressen geven die beginnen bij 192.168.1.2. De router zelf (de gateway van het draadloze netwerk) kan dan 192.168.1.1 gebruiken.

Ja maar het probleem is dat als ik op de client pc, in dit geval een laptop. Het ip van automatisch toekennen verander in een zelf gekozen ip, dat de laptop het draadloos netwerk gewoon niet meer vind...

Dat vind ik er nu zo raar aan...

Vindt hij het netwerk helemaal niet meer, of kun je alleen geen verbinding meer maken?
Het zou ook niet nodig moeten zijn om de adressen handmatig in te stellen. Waarom wil je dat eigenlijk?

Hoezo willen? Ik dacht dat dat moest?

Zouden de twee computers elkaar normaal al moeten vinden met "ip automatisch toekennen"?

De laptop kan geen verbinding meer maken met het draadloos netwerk als ik het ip verander. Echt bizar...

Je accesspoint voor het draadloze netwerk is bijna altijd ook een router met dhcp server. Op het moment dat je verbinding maakt krijgt de computer een ip adres van de router. Je hoeft dan zelf dus geen ip adressen meer op te geven.
Wat voor router heb je eigenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan