bestanden delen via een ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marleen37

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
ik zou graag wat willen weten, ik had vorige week een een film gedownload maar ik kwam bestanden te kort nou kreeg ik van die persoon zijn ip adres zodat ik in zijn pc kon komen om de ontbrekende bestanden van hem te kopieren.
Mijn vraag is nu: hoe werk dat? en heb je daar een speciaal prog nodig...ik heb wel een ftd prog voor me homepage zeg maar...

:) marleen

ik denk dat je dat wel via ftp kan benaderen. probeer eens naar dit adres te gaan: ftp://vul hier dat ip adres in

Gr,
Marijn

Dat werkt meestal ook via een browser, maar soms enkel/beter via mbv een ftp proggie zoals b.v. UltraFTP(gratis flashfxp kloon).

Ik neem aan dat deze persoon er een login op heeft gezet tegen de spiders.
Mocht dat zo zijn, dan kun je de gegevens zo invullen in je browser/ftp client:
ftp://user:pass@ip-adres:poort (zonder url tags)

poort is bij n/a altijd 21, en hoef je dan ook niet in te voeren achter de :

tip:schakel in het ftp proggie "passive mode" aan, dat voorkomt problemen met routers.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation
Dat werkt meestal ook via een browser, maar soms enkel/beter via mbv een ftp proggie zoals b.v. UltraFTP(gratis flashfxp kloon).

Ik neem aan dat deze persoon er een login op heeft gezet tegen de spiders.
Mocht dat zo zijn, dan kun je de gegevens zo invullen in je browser/ftp client:
ftp://user:pass@ip-adres:poort (zonder url tags)

poort is bij n/a altijd 21, en hoef je dan ook niet in te voeren achter de :

tip:schakel in het ftp proggie "passive mode" aan, dat voorkomt problemen met routers.

en kan je vertellen hoe het dan via een brower gaat...

via een browser gaat het eiglijk hetzelfde als mbv een ftp client,
je vult het adres met de al dan niet nodige login gegevens in de adresbalk in, en je ziet vanzelf een soort verkennerachtige indeling van het gedeelde op de ftp server.

Een nadeel bij ftp gebruik in een browser, is dat sommige ftp servers je kicken of bannen, dit gebeurt volgensmij omdat browsers soms meer connecties aanmaken met de server dan door de beheerder als maximaal toelaatbaar is opgegeven. Het gevolg is dat je geen toegang krijgt.(kick of ban)

Dit doen ze vooral bij drukke ftp servers omdat de downloadsnelheid inzakt bij meerdere connecties.
(bij normaal ftp gebruik van webdownloads is dit zelden of niet aan de orde)

Beste is dus een appart proggie te gebruiken, maar als je verder toch nooit ftp gebruikt kun je het proberen met je favoriete browser.

downloadse;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan