Bestanden delen werkt maar 1 kant op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tja101

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
6
Mooi, m'n thuisnetwerk draait, bestanden delen werkt gedeeltelijk: (vaste pc aangesloten op internet via kabel en op m'n draadloze netwerk met een Sitecom WL-151). Kortom ik kan dus de aangewezen mappen van m'n notebook inzien via zoeken naar computers in netwerkgroepen.

Nu het probleem, als ik via m'n notebook (aangesloten op internet via draadloze router Sitecom WL-153) m'n mappen van de vaste pc wil inzien dan lukt dit niet. Onder "zoeken naar computers in netwerkgroepen" vindt het notebook alleen zichzelf. (overigens vindt m'n vaste pc ook alleen maar m'n notebook en dan dus niet zichzelf) Het komt er dus op neer dat m'n vaste pc niet wordt gevonden voor bestanden delen terwijl ie dezelfde werkgroepnaam heeft...

Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen met dit probleem, ik kom er met de andere topics en met google ook niet uit. Alvast bedankt voor de hulp!
 
Maak op de PC waar je niks van kunt zien een precies dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als van het account waarmee je op de andere PC de bestanden probeert te benaderen.
 
Maak op de PC waar je niks van kunt zien een precies dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als van het account waarmee je op de andere PC de bestanden probeert te benaderen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb op mijn pc en m'n notebook geen wachtwoord staan (zijn gewoon thuis pc's), de accountnaam is op beiden hetzelfde. Tevens zitten ze in dezelfde werkgroepnaam en op hetzelfde netwerk. Zijn ook gewoon verbonden echter kan ik alleen maar met m'n vaste pc op m'n notebook terecht en niet andersom, best wel frustrerend :(
 
Hoi,

De firewall van de Vaste pc dien je hiervoor te configureren. Test eerst eens door hem uit te schakelen dan ben je zeker. Als het hier aan ligt dien je dus er voor te zorgen dat je firewal de laptop niet blokeert. Ik weet niet welke firewal je gebruikt maar hij moet het IP adres van je laptop dus toestaan. Als je me zegt welke firewal je actief hebt kan ik je hiermee misschien verder helpen.
 
Hoi,

De firewall van de Vaste pc dien je hiervoor te configureren. Test eerst eens door hem uit te schakelen dan ben je zeker. Als het hier aan ligt dien je dus er voor te zorgen dat je firewal de laptop niet blokeert. Ik weet niet welke firewal je gebruikt maar hij moet het IP adres van je laptop dus toestaan. Als je me zegt welke firewal je actief hebt kan ik je hiermee misschien verder helpen.

OK, Kaspersky Internet Security (draait op notebook en op PC dus dan zou ie het andersom toch ook niet moeten doen?) Maar ik ga dit morgen proberen, helaas vanavond geen tijd meer en dan laat ik het wel weten of dit werkt. Bedankt alvast!
 
Heb op vaste pc en draadloze laptop ook dezelfde firewal. Van pc naar laptop diende ik ook niks speciaal te doen, andersom dus wel.
 
Heb op vaste pc en draadloze laptop ook dezelfde firewal. Van pc naar laptop diende ik ook niks speciaal te doen, andersom dus wel.

Thanks voor de tip... Maar zelfs al zet ik de FW's uit dan nog wil de laptop niets vinden behalve zichzelf... Ik blijf het vreemd vinden dat de laptop zowel door zichzelf als door de vaste pc wordt gevonden en de vaste pc door geen van beiden...?
Ik weet niet of dit relevant is, maar pingen gaat wel, zowel van de pc naar de laptop als andersom.
 
Toevallig laptop XP-home, PC XP-pro.

XP-pro MOET een wachtwoord hebben om remote ergens bij te kunnen.
 
Laptop: Windows XP Media Center Edition SP2
PC: Windows XP Home Edition SP2

Nog best wel lastig, zo'n netwerkje opzetten:confused:
 
Is hetzelde als hier, moest alleen het IP van de laptop door de firewal laten accepteren en alles werkte

Kan ik nu concluderen dat het niet aan m'n firewall ligt? Dit gezien het ook niet werkt als m'n FW uit staat. Zou het soms aan de firewall van m'n router kunnen liggen?

EDIT: o.k., ook dit kan ik uitsluiten.... Ik krijg nu overigens een melding van Windows, de laptop vindt zichzelf nu ook al niet meer (volgens mij heb ik niets aangepast??)
Dit is de melding:
*netwerknaam* is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegansmachtigingen hebt.
Er kunnen op dit moment niet nog meer verbindingen met deze externe computer worden gemaakt omdat het maximum aantal verbindingen voor de computer is bereikt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan