Bestanden delen XP --> Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slim-Dewi

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2001
Berichten
107
Voorheen (toen ik nog 2x XP had) kon ik makkelijk m'n bestanden delen met m'n laptop en pc. sinds ik Vista heb gaat dat moeilijker en zelfs ook met mijn verbindinding met de XBOX.
De foutmelding die ik krijg is van m'n pc naar laptop is:
windows cannot access \\naam van mijn laptop
check the spelling of the name, blablabla.
je kunt daarna kiezen voor diagnose, maar daar heb je ook niks aan.

de foutmelding die ik krijg is van mijn laptop naar de pc is:
\\'naam van mijn pc' is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging, blabla.

Ik heb de pc's wel in hetzelfde netwerk zitten en ze kunnen ook pingen met elkaar, dus dat is het probleem niet. ik kan alleen m'n gedeelde mappen niet benaderen.

Wat is het probleem, kan iemand mij helpen?????

Dit zelfde heb ik met m'n XBOX, die vraagt steeds om SMB gebruikersnaam en ww, terwijl die er niet zijn. ik heb in register ook alles uitgeschakeld maar toch vraagt hij erom. voorheen met XP werkte alles goed.
 
Nu je een ander OS hebt op 1 van de 2, moet je checken of beiden wel in dezelfde werkgroep zitten.
Kunnen pingen zegt niet alles, ik kan met de KLM pingen, maar er op kom ik niet :)
In Vista moet je veel met rechts klikken en de opties aldaar doen, delen, openbare mappen vol slepen.... Of de makkelijker weg:
maak een account aan in vista, genaamd allemaal of zo.
vanaf de xp moet je dan inloggen met de naam allemaal en het daarvoor opgegeven paswoord.
Maar sowieso: zelfde groepsnamen op beide pc's ! En je firewall settings checken, wil ook wel eens blokken....
 
Nu je een ander OS hebt op 1 van de 2, moet je checken of beiden wel in dezelfde werkgroep zitten.
Kunnen pingen zegt niet alles, ik kan met de KLM pingen, maar er op kom ik niet :)
In Vista moet je veel met rechts klikken en de opties aldaar doen, delen, openbare mappen vol slepen.... Of de makkelijker weg:
maak een account aan in vista, genaamd allemaal of zo.
vanaf de xp moet je dan inloggen met de naam allemaal en het daarvoor opgegeven paswoord.
Maar sowieso: zelfde groepsnamen op beide pc's ! En je firewall settings checken, wil ook wel eens blokken....

ik heb de groepsnaam hetzelfde gedaan uiteraard. en firewall staan allemaal goed ik heb AVG op vista, dat is het enigste wat daarop draait :)
Kan ik die account bij user accounts aanmaken?
 
van xp naar vista

Ik heb echter precies het zelfde probleem. Ok ik ben dan wel 15 en weet er niet veel van af. Ik was nogal met me vader aan het klungelen om een gedeeld netwerk te krijgen en mijn laptop kon steeds niet mijn vaders computer vinden. Mijn vaders computer wel mijn laptop maar als hij de bestanden probeerde te openen gaf hij ook meteen een foutmelding. We hebben alles de zelfde naam gegeven. En alles goed gezet bij de firewall. Wat kan de fout zijn??
 
Re: van xp naar vista

Ik wil niet van vista iets sturen ik wil naar vista iets sturen. (delen)
 
Zorg ervoor dat in Vista bij je netwerkcentrum de drie bovenste opties aan staan en de rest uit. De werkgroepen moeten van beide pc's identiek zijn, maar de computernamen anders. Bij xp moet je bestands- en printerdeling inschakelen bij de firewall. Zo heb ik het hier ook, en ik heb het pas gedaan, laatste Windows draait pas een week. Werkt als een trein.
 
Laatst bewerkt:
ik heb 2 laptops, beiden hebben vista alleen laptop 1 (Packard bell) herkent laptop 2 (Acer) wel maar andersom helaas niet. Als ik wil printen vanaf laptop 1 dan kan dat gewoon want deze ziet laptop 2 dat gaat dus goed. Maar waarom herkent laptop 2 de eerste niet, zou dat kunnen omdat laptop 1 een Vista home basic versis is en laptop 2 niet.

De werkgroepen zijn bij beiden goed maar als ik kijk onder Netwerkcentrum bij laptop 2 dan zie ik wel deze laptop er tussen staan, dus laptop 2 ipv laptop 1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan