Bestanden en printers delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

szwart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Ik heb in dit forum verschillende berichten gelezen over Internet delen. Ik heb de in een van de berichten genoemde E-Tech router, aangesloten op een (CTI)kabelmodem.

Aan de router hangen achtereenvolgens een Win2000 Pro systeem, een XP(home editie) systeem en een laptop met XP pro. Uiteraard met netwerkkaartjes e.d.

Het internet delen lukt prima, no problems.

Maar ik wil ook heel graag bestanden kunnen delen en vooral ook de printer (die aan het Win2000 systeem hangt).

En dat lukt me maar niet. Heb ergens iets gelezen over het toewijzen van vaste en dynamische IP adressen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Is er ergens een soort step-by-step handleiding, specifiek voor de E-Tech router te vinden?

De handleiding van de router vind ik niet super duidelijk op dit punt. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen... :-)

Misschien heb je er wat aan, ikheb een andere router maar in mijn router hoefde ik niks in te stellen.
Ik kon op de beteffende PC met mbv eigenschappen en daarna op delen te zetten de mappen benaderen op PC beneden.

Dus bv, map mijn documenten op PC van kids, rechtermuisknop en kiezen voor delen !!

Printer, installeren als een een netwerkprinter op de pc die willen printen op hoofdPC

toevoegen printer, kies netwerkprinter, installeer driver, en als goed is werkt dan de printer via netwerk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ben zelf ook net begonnen aan een netwerkje.

Mike

Volgens mij hoef ik aan mijn (E-Tech) router ook niet zoveel in te stellen, maar ik schijn ergens IP adressen te moeten toewijzen. Het is me niet precies duidelijk waar ik dat moet doen, bij het routertje of bij de aangesloten systemen... En dat was precies het probleem.

Heb je de printer al gedeelt?

Als je op de andere pc's naar start gaat en dan uitvoeren en dan intypt:

\\pcnaamwin200machine en je drukt op OK zie je dan de printer staan?

Ik heb de printer gedeeld.
En als ik op een van de andere PC's de netwerknaam van de win2000 pc intyp krijg ik alleen de melding dat het netwerkpad niet gevonden kan worden...

Of moet de werkgroepnaam ook in de pad-aanduiding staan?

je moet gewoon ( wat al eerder is gezegd) op de andere pc's een nieuwe printer installeren, ( bijvoorbeeld hp 690 deskjet) die op de hoofd/server pc staat ) Installeer die als netwekprinter en verwijs hem naar het stuurprogramma of anders met flop, en dan is het goed.

suc6

De printer is wel degelijk geinstalleerd, ook op de andere PC's.

De andere PC's zien de "server/hoofdPC" ook wel, maar krijgen geen toegang. Ik kan vanaf de andere PC's trouwens ook geen mappen/bestanden openen e.d. hoewel ik de mappen wel gedeeld heb...

Ik heb (dus) nog steeds het idee dat er iets mis is met de adressering, cq de instellingen van de router (IP adressen vast of dynamisch e.d.).

Internet delen lukt overigens nog steeds prima, dat wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan