Bestanden en programma's op de 2e HD ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
De c: schijf is wat vol. Hoe kan ik iets naar de 2e HD verhuizen en toch via de C: schijf laten werken.????
grtz.,

henk sr
 
Verplaatsen, en de opstartregels aanpassen, neem aan dat om/over programma's gaat.
 
Ja klopt, maar hoe gaat zoiets in z'n werk Lange Pier??

PS.

XP prof.
 
Als je de mappen hebt verplaatst, bij de eigenschappen, bij/van de pictogrammen van die progjes, die opstartregel aanpassen, bij doel, en beginnen in.
 
hoe verplaats je de programa's? Gewoon knippen en plakken.???
 
Gebruik TotalCommander, een soort Norton Commander, maar dan voor windows, kun je ze gewoon mee verplaatsen, krijg je wel een popup venster, maar is verder volledig te gebruiken, na een goede configuratie.

Probeer het eerst met een onbelangrijk progje, en kijk eerst wat de bedoeling is, met die opstartregels, even eerst oefenen dus.:)
 
Tot nu toe ging het goed, maar nu krijg ik een vraag op het scherm nadat ik Picassa2 het geselecteerd en op F6 in Total Commander heb geklikt.
Vraag luidt:"File c:\Program Files\Picassa2\cdautorun\cdgo.psd has eather the attribute HIDDEN or SYSTEM!
Delete anyway?"

De mogelijke antwoorden zijn:" Delete - All - Skip - Cancel"


Wat moet ik hier invullen??

grtz.,

henk sr
 
Gewoon "all" aangeven.

Als het bestand gekopieërd is, moet het oorspronkelijke bestand nog gewist worden, en wordt er soms om een toestemming gevraagd.
 
All ingevuld. Nieuwe melding: "Error c: \Program Files\Picassa2\PicassaMediaDetector.exe cannot be deleted!
Please remove the writeprotection!"

Mogelijke antwoorden zijn: Skip - Retry - skip all - Abort


Wat nu?

Ben je er nog Lange Pier??
grtz.,

henk sr

Hoe kan ik de writeprotectie van die file verwijderen??? (PicassaMediorDetector.exe)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat hij gewoon in gebruik is, trommel eens op ctrl, alt, delete, of rechtermuisklik op de taakbalk en voor taakbeheer kiezen, en dan voor beëindigen van het proces van het progje kiezen.

Overigens kun je alle attributen, met TC, bij bestand, wijzigen.
 
Hoi Lange Pier,
Heb bijna alle proggies naar D: gemoved met NC, maar als ik op eigenschappen van de C: en de D: kijk is de verhouding nog beroerd. C: had 740MB vrij. Na het verplaatsen naar d: is er nu 1,1GB vrij.
Hoe zou dat komen?
grtz.,

henk sr
 
Als je alle opties in TC zo hebt staan, dat alles zichtbaar is, kun je beide vensters hetzelfde laten zien, en dan voor alle mappen selecteren kiezen, en daarna kopieëren, dat wil dan niet, omdat je niet mappen naar dezelfde mappen kunt kopieëren.

Maar de truuk is dan, dat je alle grootes van die mappen en bestanden in het rood ziet, dat kan ook met het progje TreeSize, vooral hibernation, voor de slaapstand en pagefile, het wisselbestand neemt veel ruimte in, maar ook systeem restore, als die op max. staat, de map system volume information, dus.

Maar ook Office, en andere applicaties kunnen veel schijfruimte innemen, zo ook de temps van diverse applicaties, te schonen met Ccleaner.
 
Mooi proggie dat tree-size. Waarschijnlijk is er niet veel meer te verplaatsen.
Tree-Size geeft de volgende zaken aan:

2152 MB WINNT
380 MB W32
266 MB INSTALL
121 MB DR
117 MB PROGRAM FILES
97.404 kb RECYCLER
56.902 kb DOCU,EMTS AND SETTINGS
23.094 kb MGAFOLD
21.994 kb BJPRINTER
Totaal ongeveer 3.236 GB
Totale schijf is 4.3 GB

Ik neem aan dat van de hierboven vermelde grootverbruikers weinig naar de D: schijf verplaatst kan worden???

grtz.,

henk sr
 
En de pagefile of swap, en eventueel die hibernation? afhankelijk welk OS er wordt gebruikt.
 
2007-02-18_151258.PNG

Outlook express is met TC F^Move naar D: verplaatst en toch staan de files op beiden. Hoe kan dat?
De pagfile staat al op D: en de hiberon kan ik niet vinden.
Ik draai op XP Proff.

grtz.,henk sr
 
Dan zal outlook express ook nog op de achtergrond draaien, weer met ctrl, alt, delete even kijken in taakbeheer.

Bij de configuraties en opties, in TC,alles zo zetten dat je ook de systeembestanden kun zien, als je dan in energiebeheer, die slaapstand uitzet, kun je na een reboot die hibernation file deleten.

Tevens kun je de swapfile ( het wisselbestand ) , in configuratiescherm, systeem, geavanceerd, prestaties, en de instellingen ervoor, dan weer geavanceerd, daar voor wijzigen kiezen, en het wisselbestand op de D: zetten, wel voor instellen kiezen, na een reboot, kun je de nog eventuele pagefile op de C: schijf wissen.
 
Slaapstand staat uit. Ctr-Alt-del geeft twee maal outlook express. Wat nu? Kan er een van gedelete worden? Kan er een naar de D: schijf???
grtz.,,

henk sr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan