bestanden in een directory weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanSte

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Ik heb op mijn website www.fanste.nl/overige een aantal bestanden staan. Maar geen index.html/php zoals je ziet geeft ie de bestanden niet weer. Hij geeft een 403 forbidden aan. Ik heb de permissies al op 777 gezet, maar het werkt niet. Misschien is er een scriptje waarmee ik de bestanden toch kan laten weergeven in de root van die directory? Alvast bedankt.

fanSte.

Is normaal als je geen index.html hebt maar wel een url gebruikt die ernaar verwijst. Ofewel zet je een inde.html erin ofwel pas je de url aan die ernaar verwijst....

ja das handig als je een paar bestanden hebt, maar als je er veel hebt, is het veel werk, en als je nieuwe bestanden upload moet je heel de tijd de index.html urls aanpassen.

Hmm... Nu ben ik effe niet meer mee :)

Je hebt toch maar altijd 1 index in je map staan en deze zet je best altijd erin? En welke urls moet je dan steeds aanpassen?

Dit moet je instellen op je server via je hostingpanel. Daar moet je je virtual directory aanzetten oftewel directory browsing. Je hostingprovider heeft hier wel een handleiding voor...

het is me gelukt, dankzij deze script:

Code:
<?php

$dir = "../tools/"; // The directory to display
$exten = array('exe', 'jar', 'gif', 'png', 'jpg', 'zip', 'rar'); // The extensions to display
if ($handle = opendir($dir))
{
    while (false !== ($file = readdir($handle))) {
        $bestand = $dir ."/". $file ;
        $ext = pathinfo($bestand);
        if(in_array($ext['extension'], $exten))
        {
        for($i=1; $i<=$count-2; $i++)
            $suffix .= '.' . $temp[$i]; // add the rest if there is any 
                 echo " &bull; <a href=' $dir".$file."' target='_self'> ".substr($file, 0, strlen($file) - (strlen($file) - strrpos($file, ".")))." </a> <p></p> " ;
        }
    }
    if (empty($handle))
    {

echo "No files available, please contact the administrator on <a href='mailto:[email]'>[email]</a>";

}
    closedir($handle);
}
?>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan