• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden in map afdrukken via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank1985

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Hallo,

Voor mijn werk moet ik na het afronden van een project de bestanden in de projectmap afdrukken. Het gaat hierbij om meerdere PDF bestanden en 1 Excel bestand.
Is hier ook een macro voor te maken die de bestanden in de map, waarvan het adres staat in cel A1, afdrukt? De PDF bestanden via de A3 printer (zwartwit) en (alleen de 1e 4 tabbladen) van het Excel bestand via de A4 printer (zwartwit).

Van deze afdrukken moet ik 3 verschillende stapeltjes maken. Kan ik er ook voor zorgen dat er een volgorde komt in afdrukken?
Bijvoorbeeld:
PDF met bestandsnaam uit cel A2 en van Excel bestand 2e en 3e tabblad.
PDF met bestandsnaam uit cel A2 en A3 en van Excel bestand 1e tabblad.
PDF met bestandsnaam uit cel A2 en A4 en van Excel bestand 2e, 3e en 4e tabblad.

Alvast bedankt voor de info!

Frank

Zonder Excel. Ik heb dit niet getest.

Klik op start en typ: printers
Klik op de printer die je wilt gebruiken.
Klik op Wachtrij openen.
Sleep alle bestanden in één keer in dit venster.

** aanvulling
Zulke dingen kan je denk ik beter in vbs doen (werkt prima op Win7,8,10).
Als voorbeeld, handig voor iedereen, een vbs scriptje om de product key van Win10 uit te lezen (haal .txt van bestandsnaam even weg).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord, goede tip!
Wat betreft de aanvulling (vbs) Ik ben bijna een leek op vba gebied, weet iemand een bijpassende macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan