Opgelost Bestanden kopiëren naar extern bureaublad (VPN)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
148
Hallo forum-leden

Waar ik werk hebben ze sinds 2 weken een nieuwe manier van VPN.
In het begin moest ik inloggen op een VPN verbinding en dan kon ik verbinding maken met een netwerkschijf die zich ergens anders bevond. Deze schijf was bij mij de Z-schijf. Deze stond dus gewoon tussen mijn andere netwerkschijven (intern) via 'mijn computer'.

Sinds 2 weken is dit dus veranderd en log ik in via een website waarna ik een extern bureaublad krijg, dus ik werk zogezegd virtueel op een andere computer.
Maar ik maak dus op mijn lokale pc bestanden aan, die ik dan in de nieuwe omgeving wil zetten.

Het is niet mogelijk om mijn 'extern bureaublad' wat te verkleinen en zo een bestand te slepen. De enige oplossing die ik weet is dat ik het bestand e-mail naar mezelf en in de externe omgeving dan open. Dit vind ik nogal omslachtig.

Zou er nog een andere manier zijn? Het is niet mogelijk om in de virtuele omgeving iets te downloaden van programma (reeds geprobeerd voor een programma dat ik gebruik op mijn eigen pc waar ik een bestand mee aanmaak).

Alvast bedankt.
xenium
 
Als je een USB stick lokaal mag koppelen is dat iets om dit te doen.

Verder: Het is compleet afhankelijk (zelfs dus de USB-stick optie) welke rechten je van de IT-afdeling gekregen hebt.
Dus je moet bij hun Helpdesk zijn, wij weten dit niet hoe jullie rechten geregeld zijn.
 
Wat ik doe ik het lokale bestand kopiëren en vervolgens plakken in het externe bureaublad.
Verder wat route99 zegt.
 
Als ik op mijn werk ben, hebben we nog steeds een extern bureaublad, wij zijn een eigen bedrijf dat gebruik maakt van de IT van een ander bedrijf.
Ik kom eigenlijk zelden op kantoor, wegens maar 1 dag per week en ik mijn werk veel vlotter van thuis uit kan doen (website aanpassen bijvoorbeeld, hiervoor heb ik het systeem van het bedrijf niet nodig).
Ook Copy-Paste gaat spijtig genoeg niet.
 
Heel verhaal, maar nul info hoe welke rechten je gekregen hebt, dus leg het probleem voor bij wie het bij jullie bedrijf hoort. Die vraag is nog steeds niet rond.
 
Heel verhaal, maar nul info hoe welke rechten je gekregen hebt, dus leg het probleem voor bij wie het bij jullie bedrijf hoort. Die vraag is nog steeds niet rond.
Ik begrijp wat je wil zeggen.
Het betreft hier een groot ziekenhuis in Vlaams-Brabant België. Je bent egenlijk gewoon een gebruiker zonder adminrechten.
Ik heb ooit voor dit ziekenhuis gewerkt en ik weet dat je niets kon installeren.
Ik probeerde de downloadpagina van een Windows app te openen, maar zelfs dat wordt dus geblokkeerd.
 
Veel vulling , weinig echte inhoud. Dus ik wacht op het echte antwoord dat je van een geautoriseerd persoon antwoord op die vraag gekregen hebt. Eerder kom ik niet meer in actie.
 
IT gaat mij niet willen verder helpen wegens hun policy (niets mogen installeren). Ik sluit de topic dus af.
 
En ik ga geen sluipwegen adviseren die de veiligheidsregels van het bedrijf gaan omzeilen. Prima idee om dit topic op slot te zetten! Dat is wel duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan