bestanden kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimitriosm1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2014
HAllo iedereen,

Ik ben een leek in programmeren. Ik kan in dos wel een klein simpel programma maken echter probeer ik iets te maken dat zou moeten dienen voor mijn schoonvader. Hij kent niets van pc's en maakt nooit geen backup's. Ik heb hem een backup programma geïnstalleerd en uitgelegd wat hij dient te doen(alles vooraf ingesteld hij dient enkel op start te drukken). Echter dat doet hij zelfs niet waardoor het gisteren raak was... Hij heeft iets verkeerd gedaan en al zijn boekhouding kwijt. .. Geluk dat hij de prullenbak niet had leeggemaakt....

Om het kort te maken. Ik zou een programma willen maken dat automatisch mappen en bestanden kopieert. Echter niet eender waar maar liefst op een verborgen partitie van de hdd.(zodat hij deze niet per ongeluk kan verwijderen)
Het zou moeten starten bij opstarten van windows en bij afsluiten ervan zodat steeds 2 kopies aanwezig zijn. Een kopie bij opstarten en een kopie bij afsluiten van pc.

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb wat gezocht en heb een batch bestand geschreven met de functie robocop. Dat werkt. Maar vind geen instructie voor een partitie tijdelijk zichtbaar te maken tot einde kopie om daarna terug verborgen te zetten en hoe dien ik deze programma te ztten om te laten starten en af te sluiten? Autoexec.bat werkt niet bij windows 7.

Dank indien iemand mij kan helpen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.:(:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan