Hallo,
Ik heb een bestand met allerlei bestandsnamen in een kolom.
Deze bestanden zou ik graag willen kopiëren en opslaan onder een andere naam, deze nieuwe naam staat ook in een cel.
Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd.
De bestanden heb ik opgehaald van de server via VBA en ergens anders opgeslagen, maar dus onder dezelfde naam, omdat ik niet wist hoe ik moest verwijzen naar een andere naam.
De code die ik gebruikt heb is onderstaande:
Public Sub M_snb()
For Each hl In ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Hyperlinks
FileCopy hl.Address, "E:\kopie" & "" & Split(hl.Address, "")(UBound(Split(hl.Address, "")))
Next
End Sub
Ik ben nog niet zo erg thuis in VBA en probeer met trial & error een eind te komen, maar hoop dat iemand me even op weg kan helpen.
Alvast bedankt!
Gr. MarijkeBekijk bijlage voorbeeld.docx.xlsm
Ik heb een bestand met allerlei bestandsnamen in een kolom.
Deze bestanden zou ik graag willen kopiëren en opslaan onder een andere naam, deze nieuwe naam staat ook in een cel.
Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd.
De bestanden heb ik opgehaald van de server via VBA en ergens anders opgeslagen, maar dus onder dezelfde naam, omdat ik niet wist hoe ik moest verwijzen naar een andere naam.
De code die ik gebruikt heb is onderstaande:
Public Sub M_snb()
For Each hl In ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Hyperlinks
FileCopy hl.Address, "E:\kopie" & "" & Split(hl.Address, "")(UBound(Split(hl.Address, "")))
Next
End Sub
Ik ben nog niet zo erg thuis in VBA en probeer met trial & error een eind te komen, maar hoop dat iemand me even op weg kan helpen.
Alvast bedankt!
Gr. MarijkeBekijk bijlage voorbeeld.docx.xlsm