Bestanden kopieren vanuit opdracht prompt

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,
De laptop van een maat is gecrasht, en nu wil ik de bestanden die hij op zijn d: partitie had staan kopieren naar een usb schijf.
ik ben al in het opdracht prompt en kan d bereiken via dir d:\ en zie de bestanden die hersteld moeten worden.

met welk comando kan ik alles kopiëren naar een extern station.
dus een partitie naar een hardeschijf
mvg

Laatst bewerkt:
hoe moet ik dit gebruiker copy d:\ g:\map doet die dan d helemaal naar g:\map ?

heb dit geprobeerd maar dan kopieert hij alleen de bestanden niet alle mappen met inhoud.

Laatst bewerkt:
als ik copy d:\*.* g:\map doe doet hij nog alleen de bestanden niet de mappen?
met xcopy blijven ze dan wel op d staan of is het meer knippen plakken i.p.v. kopieren plakken
\

ik heb ook xcopy d:\*.* g:\map maar dan kopieert hij ook alleen de bestanden.
ik kan toch echt de mappen zien met dir d:\

Laatst bewerkt door een moderator:
copy d:\*.* g:\ /S

of gebruik robocopy. Gaat veel beter. Zeker als er weer eens bestanden niet gekopiëerd kunnen worden.

Ok, als het zo nodig moet kan het natuurlijk met xcopy, maar je kan ook even de Hiren's Boot CD ophalen & branden, & vanaf daar opstarten naar Mini-XP.

XCOPY bron [doel] /E /V /X /-Y

Truuk is om met CHDIR al in zowel de juiste hoofd-bron- als doel-map te gaan staan, & dan met <Schijfletter>: op de juiste doel-schijf. In dat geval hoef je alleen bron in te voeren in de vorm van bv. C:*.*. N.B: Let op dat er in dit geval geen slash \ word gebruikt.

Wat alle parameters in mijn voorbeeld betekenen kan je in het Opdrachtvenster opvragen met XCOPY /?.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan