Bestanden kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

pevebe

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Help, help...ik weet niet of ik met mijn vraag hier goed zit maar....

IK BEN BESTANDEN KWIJT!!! ik wilde de inhoud van de map "onlangs geopend" weggooien en wat er daarna gebeurde weet ik niet meer maar ik ben ineens 95% van mijn werkbestanden kwijt. ze zitten niet in de prullebak. kan ik ze op de een of andere manier nog terughalen? ik heb via "zoeken" gekeken of bestanden die ik vandaag heb aangemaakt terug te vinden zijn, niet dus. ben nu mega onthand. en stom, stom geen backup gemaakt. daarnaast ben ik ook nog digibeet, niet handig in deze situatie!
pc Medion MT7 Type MED MT 344, Windows XP.

wie kan mij helpen, please? alvast bedankt.

Wanneer u per ongeluk bestanden hebt gewist van de harde schijf van uw PC of van een andere datadrager zoals de geheugenkaart van uw fotocamera of telefoon is er nog een mogelijkheid om de verwijderde bestanden te herstellen. Zolang u nog geen nieuwe data over de gewiste bestanden heeft heengeschreven is de kans groot dat u deze bestanden nog kunt herstellen. Dit komt doordat vaak alleen de link naar een bestand gewist wordt en niet de daadwerkelijke data zelf.

http://www.recuva.com/download'

dit is 1 van zon programma's die gedelete gegevens hersteld.

Dit programma heb ik NIET getest, ik heb het opgezocht via google.

Hoop dat het lukt! succes!

Groetjes Dick

met het freeware programma glary utilities kan je ook bestanden terughalen... alleen moet je wel weten hoe ze heten vrees ik :confused:

ik gebruik zelf altijd restoration dit werkt heel simpel en je kunt dan zoeken naar namen die je bekend voorkomen NADAT ie alle verwijderde bestanden heeft laten zien. daarna ff kopieren naar een andere locatie en je probleem is opgelost

dank jullie allemaal voor de tips

:( ik heb zowel recuva als restauration gebruikt. zonder succes en wel hier om:
1. van de 10 directories die ik kwijt ben met in totaal 1.000 bestanden wordt niet alles teruggevonden. ongeveer 600 bestanden wel.
2. de teruggevonden bestanden zijn niet te openen.
als ik word, excel, pdf of foto's (jpg) wil openen komen de volgende foutmeldingen

word: vraagt om te converteren, wat niet lukt
excel: geeft aan dat bestand mogelijk is beschadigd en niet kan worden geopend
pdf: "dit bestandstype wordt niet ondersteund of bestand is beschadigd"
jpg: geeft aan "geen voorbeeld beschikbaar"

ben moedeloos en radeloos

helaas

jah dan vrees ik dat je bestanden al een keertje overschreven zijn :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan