bestanden niet groter dan 4 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieger70

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
als ik een dvd download dan is die in de regel ingepakt met winrar en dus verdeeld in stukjes van 15 mb geen probleem voor mijn harde schijven van 20 en 40 gb maar als ik ze wil uitpakken om eventueel te branden dan krijg ik een fout melding dat mijn harde schijven geen bestanden ondersteunen van 4gb of groter
weet iemand misschien hoe ik dit kan veranderen
ik gebruik windows me.
bvd wieger

Je kan met partition magic je harde schijf converteren naar ntfs, ik weet niet uit m'n hoofd of die optie standaard in ME zit, ik dacht het niet.

Dat is vanaf windows 2000 pas mogelijk.

Je kunt hem anders in 2 delen branden.

Geplaatst door wieger70
ik ben daar niet zo in thuis hoe doe ik dat

Ga naar start, uitvoeren en typ daar in cmd en druk op OK. In het dosboxje typ je in:

convert X: /fs:ntfs

Waarbij de X je driveletter is die je wilt converteren

Hij heeft windows me.

Volgens mij ondersteunt "me" nog geen ntsf.
Ik heb trouwens ook niet gehoord dat dit noodzakelijk is, maar goed.. dat wil ik dan best geloven.

edit: Het is inderdaad nodig en het is niet mogelijk met het behouden van windows me.
Je zal over moeten stappen op windows 2000 of windows xp.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marsmannetje
Hij heeft windows me.

Volgens mij ondersteunt "me" nog geen ntsf.
Ik heb trouwens ook niet gehoord dat dit noodzakelijk is, maar goed.. dat wil ik dan best geloven.

Ach jee over heen gelezen. Nee dan lukt het inderdaad niet :)

En of het noodzakelijk is? Fat32 kan nu eenmaal geen bestanden aan die groter zijn dan 4gb en ntfs kan dat wel

Mario, ik begrijp dus goed dat alle versies windows lager als 2000 geen bestanden van 4gb en groter kan inlezen???, ik lees iets nieuws ik leer ook graag iets nieuws.

Als je de bestanden nou uitpakt en als locatie meegeeft een dvd brander als je XP gebruikt moet hij dat wel meteen op dvd kunnen branden.
Om de regels even te verbuigen.

Ik wist t ook niet hoor, dat de maximale grote 4gb was. Zo blijf je maar leren :)

maar geen idee of direct branden wel gaat werken, dat zou wieger volgens mij wel kunnen proberen.
Ik zou alleen niet weten of je in winrar als doelbestemming een dvd-brander kan kiezen.

Wellicht zijn hier weer speciale programma's voor?

Durf niet te zeggen of het zo gaat werken om gelijk naar dvd te schrijven. Heb nu even geen dvd brander hier tot mijn beschikking. Wellicht dat iemand anders het zeker weet of het kan

Je hebt in (ik meen) nero de optie om te kiezen voor InCd of zoiets.
Dan kan je dus een RW-cdrom gebruiken als een soort harde schijf.
Geen idee of dit ook werkt voor dvd-rw's??

Is there a limit to the file size of the data to be recorded onto a DVD?

The maximum file size is 2 GB for a DVD-Video file and 4 GB for a data file. If you add a data file that is over 4 GB into the field, the following message appears: "You cannot use a file which is more than 4 GB due to ISO9660 restrictions".
Dit vond ik op internet.
Hieruit blijkt dat ons idee ook niet gaat werken.

jullie hebben mij toch redelijk geholpen ik weet dat ik nu toch echt eens over moet stappen op xp ik vind het een ***** besturings programma maarja als een van jullie toch noch een manier weet om mij op me te houden laat het me weten
groeten wieger

Grappig dat ik dan wel met dual layer 8gb kan branden en ook nog een file van die grote, ik weet dus niet of die regel wel opgaat.

Nou ja over stappen op XP, als je er niet tevreden mee bent, er zijn meerdere systemen hoor, draai zelf met Win2K pro versie, heerlijk prgramma.
Dus keuze zat nog naa ME.
Als je wel XP gaat draaien, neem dan aub de pro uitvoering en geen home editie.

Nou ik (of het ligt aan mij) mag met pro veel meer dan met home, zo probeer ik bij kenissen wel eens het een en ander op te lossen maar dat vergt een hoop geduld zo niet dat het vaak niet eens lukt omdat ik dan niet de jusite rechten heb of dat soort dergelijke schermen, ook als ik als Administrator inlog.
Bij pro heb ik dat soort problemen nog niet gehad.

Dit is dan maar 1 voorbeeld.
Jij draait met home en bent tevreden, alleen maar fijn hoor maar kan het me slecht voorstellen.

Ik draai zelf niet met Home maar bij kennissen die wel met Home werken ondervind ik totaal geen problemen zelfs niet met dingen installeren of deinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan