Bestanden op DVD niet meer te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompjoeterman

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Berichten
5
Van een vriendin kreeg ik een DVD met daarop een backup van haar belangrijke bestanden. Ze komen van haar oude laptop, ze heeft nu een nieuwe. Nu wil ze die bestanden openen maar dat lukt helaas niet.
De DVD kan wel worden gelezen, je zet alle bestanden en directories. Maar het openen van Word-documenten, Excel-documenten, PDF's en plaatjes(JPG) lukt niet. Het lijkt erop dat al die bestanden corrupt zijn of iets dergelijks.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak is, en of dit nog te herstellen is?
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Wat voor icoontjes hebben de bestanden, eentje met een pijltje? Zo ja, dan zijn het enkel snelkoppelingen.
 
Dankje! :thumb:

De bestanden hebben de normale Word, Excel, PDF icoontjes. De bestanden hebben ook allemaal een verschillende grootte.
 
Ik heb het geprobeerd maar het helpt helaas niet. Nog andere suggesties? Plaatjes zijn trouwens wel te openen kwam ik achter.
 
Het kan zijn dat je een oudere versie van msoffice(iod) gebruikt en de bestanden met een latere versie zijn gemaakt. Maar daar zou je een melding over moeten krijgen lijkt mij.
Kan je de bestanden wel kopieren naar de HD en van daaruit openen?

Lukt het niet met msoffice, probeer dan eens openoffice
 
Kopieren lukt wel. Openen van de afbeeldingen dus ook. Office documenten en pdf niet. Op verschillende computers met verschillende besturingssystemen en Office en OpenOffice geprobeerd.
Ben nu bang dat het niks meer gaat worden. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan