Bestanden op schijf benaderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ruurt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruurt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Mijn oude Packard Bell toont ineens niets meer op het scherm (virus of te fanatiek geprobeerd om hem nog te versnellen waarbij allerlei drivers zijn gewist.)
Nu heb ik de schijf uit die PC gehaald en in een andere PC bijgeprikt om 'm daar als tweede interne schijf te kunnen benaderen.
Daar zie ik de schijf wel staan, zie ook de Documents and Settings, zie ook mijn Usernaam staan, maar daarbinnen is het gelijk "Toegang Geweigerd".
Hoe kan ik toch nog bij de bestanden op die schijf komen?

Door "Eenvoudig delen van bestanden uitschakelen" uit te vinken in "mapopties"
kun je eigenaar worden van alle bestanden (tabblad beveiliging)
Windows XP

Groeten Marcel

Toegang geweigerd!

Dank voor je reactie.

Nee, dat lukt niet.
In de verkenner kan ik met Eigenschappen / Delen deze map niet een gedeelde netwerkmap maken: Toegang Geweigerd.
In Mapopties staat "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" aangevinkt - zonder resultaat. Wanneer ik daarna naar de map toega blijft de Toegang Geweigerd.

Je moet er ook geen gedeelde netwerkmap van maken !!!

Vraag de eigenschappen van de bewuste map op en ga naar het tabblad Beveiliging
eigenschappen.jpg

Druk hier op Geavanceerd en ga naar het tabblad Eigenaar.
Kies hier voor iets met Administrator of jezelf en zorg dat het vakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen aangevinkt staat.
eigenaar.jpg

Groeten Marcel

Bijlagen

• Eigenaar.JPG
    Eigenaar.JPG
    35,6 KB · Weergaven: 36
  • Eigenschappen.JPG
    Eigenschappen.JPG
    38,3 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
De oplossing

Heej Marcel,

Dank voor je adviezen.
Ik zag alleen nergens het tabblad BEVEILIGING - ondanks dat ik toch administrator ben!

Hoe ik het toch heb weten op te lossen is door in Eigenschappen (waar ik aan het zoeken was naar Beveiliging) onder EXTRA de optie BACKUP te kiezen, een backup van alle files te maken, die daarna weer terug te zetten - en bij dat terugzetten de optie "Beveiliging instellingen terugzetten" niet aan te vinken. Toen kon ik er gewoon bij!

Zodoende: opgelost!
Wellicht heeft iemand ooit nog 'ns iets aan deze truc!

Groet, Ruurt.

Waar vind ik de geavanceerde beveiligingsinstellingen op de computer

Hoi Marcel,

Sinds een aantal (na windows update) dagen heb ik geen toegang neer tot verwisselbare schijven en DVD-speler. Ipod, andere MP3 speler, TOM TOM worden allemaal niet meer herkend. Krijg de melding G:\ is niet toegankelijk Toegang geweigerd. Deze melding krijg ik bij alle verwisselbare schijven. Uit de berichtenuitwisseling begrijp ik dat het mogelijk te maken heeft met de geavanceerde beveiligingsinstellingen. Deze kan ik niet vinden. Als ik op de G-schijf ga naar Eigenschappen dan zie ik geen optie Beveiliging. En nu??

Dankjewel alvast.

Floris

Je moet er ook geen gedeelde netwerkmap van maken !!!

Vraag de eigenschappen van de bewuste map op en ga naar het tabblad Beveiliging
eigenschappen.jpg

Druk hier op Geavanceerd en ga naar het tabblad Eigenaar.
Kies hier voor iets met Administrator of jezelf en zorg dat het vakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen aangevinkt staat.
eigenaar.jpg

Groeten Marcel

Dat je de beveiligingseigenschappen niet kunt vinden voor verwisselbare schijven klopt wel omdat je die alleen zult vinden bij NTFS geformateerde (verwisselbare)schijven en voor verwisselbare schijven is dit meestal FAT32 i.p.v. NTFS.

Groeten Marcel

en nu...

Hoi Marcel,

Ik lees wat je schrijft en (helaas) begrijp ik het niet. Wat betekent dit? Wat zijn de handelingen die ik kan verrichten om de problemen op te lossen.

Dankjewel weer.

Floris

Dat je de beveiligingseigenschappen niet kunt vinden voor verwisselbare schijven klopt wel omdat je die alleen zult vinden bij NTFS geformateerde (verwisselbare)schijven en voor verwisselbare schijven is dit meestal FAT32 i.p.v. NTFS.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan