bestanden opslaan op netwerk HD geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerkerk

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Hallo,

Ik heb thuis een modem/router met daaraan aangesloten een Sitecom MD-250 HD (via UTP).

Aan de KPN experiabox zit ook een WAP welke de signalen door het huis stuurt.

Ik heb diverse PC's en laptops draadloos die allemaal goed contact kunnen maken met de Netwerk HD: 2x XP desktop en 2x VISTA home laptop. Een derde Vista Home laptop geeft echter wat problemen bij het opslaan van bestanden. vaak geeft hij aan of "Er is een fout opgetreden in verband met uw machtiging voor het netwerk of het bestand. De verbinding met het netwerk is mogelijk verbroken."

als ik dan nogmaals op opslaan klik lukt het wel. Ik moet dan wel opnieuw de locatie opzoeken en de naam intikken dus dat kost steeds 2x die tijd. Plus dat ik ook wel eens vergeet het een tweede keer op te slaan en het dan weg is.

ik kwam na zoeken dit tegen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/328872-Externe-HD-in-netwerk

met daarin de oplossing om:

Onderstaande registersleutel toevoegen of aanpassen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Csc\Parameters
FormatDatabase : 1 (DWORD waarde)

dit is mij niet gelukt omdat ik alleen tot zover kom: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\

de map Csc heb ik niet. Moet ik die dan maken? hoe moet dat precies? en wat lost dit op?

Alvast bedankt!

ik heb het uitgevoerd zoals hierboven weergegeven. Helaas bestaat het probleem nog steeds.

ik kreeg een mailtje dat ik deze threat weer even onder de aandacht mocht brengen. Het probleem bestaat nog steeds. Iemand enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan