Bestanden opslaan op USB werkt niet!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meneerjansen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Hallo allemaal,

ik heb een probleempje met mijn usb waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen het op te lossen.
Ik heb een 16GB bsix usb-stick en dit gebeurt er iedere keer opnieuw:
Ik sla bestanden op in bijv. een mapje.
Ik sluit netjes alles af en werp de usb stick uit.
Dan trek is de usb eruit, maar even later als ik in het mapje wil kijken wanneer ik de usb-stick in mijn computer stop
zijn de bestanden verdwenen!!
Wie kan mij helpen?

Ik heb al fouten enz. opgelost, en hij zegt correct te werken maar dat doet ie dus niet.

Mvg

Beste meneerjansen
De vraag verplaatst naar verwisselbare opslagmedia.
Succes.

Neem aan dat je wel wacht voordat deze bestanden zijn gekopieerd? Zo niet, doe dat.
Zijn het verborgen bestanden? Dan kunnen zo op het ene apparaat wel zichtbaar zijn en op de andere niet.
Is de USB write-protected? Dit kan zowel software- als hardware-matig zijn. (Schuifje op de USB bijv.)

Ja ik wacht zeker met eruit trekken, ik haal hem er pas uit als het lampje niet meer knippert.
Het zijn geen verborgen bestanden. Het is op iedere computer zo dat de bestanden gewoon niet meer in de map staan.
En nee, er zit geen schuifje op de usb. Het heeft altijd gewoon gewerkt maar nu kan ik er geen bestanden meer opzetten.
Dus weet iemand wat dit kan zijn?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar je kan wel even proberen de USB stick opnieuw te formatteren. Haal alle bestanden er af, ga naar deze computer en rechtsklik op de USB stick. Klik dan op 'formatteren'.
Klik dan op start en wacht totdat deze geformatteerd is. Probeer nu de bestanden er weer opnieuw op te zetten.

Ok, de optie Uitwerpen in het Contextmenu van Explorer is bij USB-schijven afhankelijk van de Beleidsinstellingen, & dat werkt alleen als die is ingesteld op Snelle verwijdering EN de USB-schijf NIET NTFS is geformatteerd.

Als de USB-schijf is ingesteld op Optimaliseren voor prestaties, moet die NTFS geformatteerd zijn, & moet je het pictogram in het Systeemvak (rechtsonder) gebruiken om de betreffende USB-schijf te ontkoppelen, d.m.v. een Klik op het pictogram, & dan uit de lijst met apparaten de betreffende USB-schijf veilig verwijderen (X,Y) te klikken.
Dat kan zodra de melding "De hardware kan veilig verwijderd worden" in het Systeemvak verschijnt. In geval van een probleem, geeft die methode alsnog een foutmelding, & word het niet ontkoppelt.

Instellen op Snelle verwijdering of Optimaliseren voor prestaties kan o.a. via Apparaatbeheer, USB-schijfstation, Eigenschappen, Beleidsinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan