Bestanden opslaan reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Hallo,

Ik heb problemen met het opslaan en openen van bestanden. De pc blijft heellang wachten en geeft verveolgens reageert niet. Na een tijdje 30 sec. kun je wel weer dir. openen, maar als je in de submap wilt duurt het weer heel erg lang.

Het probleem doet zich voor als ik:
In Word kies voor opslaan als
In word kies voor invoegen/figuur/uit bestand
In Outlook kies voor bijlage opslaan op schijf

Weet iemand welk proces of programma dat is, want dat installeer ik het gewoon opnieuw.

Ik heb wel sinds kort norton security suite 2005 geinstalleerd. Ik weet niet of dat hierop invloed heeft.

Ik hoop graag wat van jullie te horen.

Erik

Nu gebruik ik alleen maar NAV, maar onder opties kun je iets instellen met ´office invoegtoepassingen´. k zit nu op ´t werk, kan het niet nakijken hoe het precies heet, maar ik heb dat uitgeschakeld. Dát was (bij mij althans) wat office-toepassingen nogal traag maakte.:)

Ik zou een andere virus-scanner uitproberen als ik jou was. Sommige systemen slikken norton niet en vaak is dat in combinatie met adaware. Als het probleem zich voor blijft doen na de installatie van een ander virus-progje kom dat dan even melden..

Opslaan als vastloper

Ik heb de viruscanner uitgeschakeld en het probleem blijft zich voordoen.

Nu lijkt mij Norton ook niet een pakket dat ik alleen gebruik en Office/wondows XP NL is ook geen vreemde combinatie.

Ik zal adaware ook eens uitschakelen, kijken wat er dan gebeurt.

Een andere viruscanner is niet mijn eerste optie. Want ikheb net 50 euro voor die security suite neergeteld.

Erik

Toch heb ik zelf al wat systemen gehad die norton echt niet slikte. Pc werdt supertraag en er viel na een paar weken geeneens meer mee te werken. Ik zelf draai ook met norton en heb idd geen problemen, maar het zou me niet verbazen als het bij jou wel de veroorzaker is. Ik weet dat je niet de eerste zult zijn.

Uitschakelen is echt niet voldoende. De-installatie zou je moeten doen en na een herstart eens kijken of het allemaal weer werkt. Mocht norton dan het probleem zijn dan kun je zo terug naar de winkel. Een beetje computer-shop kent dit (bekende) probleem en zal jou de mogelijkheid om te ruilen voor een ander progje niet ontnemen..

Het is allemaal nogal drastisch en misschien moet je even wachten op 'ikzelf' over die optie uitschakelen.

Ik ga het gewoon deinstalleren en kijken of dat inderdaad het probleem is. Ik wordt her in ieder geval niet vrolijk van.

Ik kon die optie van "ikzelf" niet zo snel vinden.

Erik

Beste Tarabass en Ikzelf,

Ik begin de muis strakker beet te pakken en heb de neiging om hem door het scherm te gooien. Maar ja, dat zal weinig helpen dus ik beheers mij (nog even).

Ik heb de optie die "ikzelf" bescheef uitgezet, opnieuw gestart en probleem is nog niet verholpen.

Daarna Norton security Suite eraf gehaald, opnieuw gestart en het probleem blijft zich voordoen. Op mijn laptop heb ik de zelfde versie van Norton staan en daar heb ik er geen last van.

Ik vermoed toch dat het iets anders is. Ik heb vorige week wel 2 externe verbindingen aangemaakt. Kan het soms zijn dat bij het openklikken van het opslaan als venster hij eerste wil zoeken in die locaties of probeert te bekijken of deze actief zijn.

Ik zie namelijk geen belasting van mijn systeem als ik de optie opslaan de map probeer te selecteren. Pas naar 3 keer klikken verschijnt "reageert niet" achter de optie.

Ik weet het niet meer, maar vreemd is het wel.

Bijlagen

• probleem opslaan als.jpg
    probleem opslaan als.jpg
    6,3 KB · Weergaven: 27
Dit zegt google:
Norton Antivirus openen;
Opties;
Diversen;
Office Invoegtoepassingen inschakelen UITVINKEN;

Opgelost!!

Het probleem is bijna verholpen. De reden is nu bekend. Ik heb een externe verbinding (VPN) naar mijn werk aangemaakt.

Als er geen verbinding is dan duurt dat opslaan heel erg lang. Is er wel verbinding dan gaat het goed.

Nu dus nog even uitzoeken hoe ik de koppeling weghaal zonder de verbinding te slopen en elke ochtend opnieuw moet aanmaken.

Ik wil jullie allebei wel erg bedanken voor het meedenken.

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan