Bestanden overzetten van XP naar Vista??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Hoi,

ik heb net n nieuwe laptop aangeschaft met Vista Home Premium erop en wil nu mijn documenten map met alle erbij berhorende files erin naar mn nieuwe verplaatsen. Nu kan ik natuurlijk alles rustig op wat stickjes zetten enzo, maar mn oude laptop heeft maar usb 1.0 dus is daarmee erg traag. Eén externe disk aansluiten is natuurlijk ook een optie, maar die heb ik (nog) niet, dus das ook niet direct een haalbare optie.

Zou ik bv de twee pc's met een usb kabel aan elkaar kunnen verbinden?

Of kan je de twee met een utp kabel verbinden??

Of zijn er nog andere makkelijke manieren?

Dank voor de suggesties!

Grtz PM

Wat dacht je van via het netwerk? Zorg dat op beide laptops dezelfde gebruikersnaam met(!) hetzelfde wachtwoord staan, dan kun je zo via het netwerk kopieren..

(btw, als je geen netwerk hebt, kun je ze volgens mij ook met een utp-kabel verbinden, maar weet niet zeker of dat werkt...)

Laatst bewerkt:
ehhh netwerk?

ik heb alleen n draadloos routertje en alleen de 2 laptops. Moet ik die samen in een netwerkje zetten? Is er ergens een simpele handleiding om dat te doen??

in beide laptops zit een utp aansluiting.
Die kun je via een crosskabel met elkaar verbinden.
Je kunt het ook met een usb data kabel doen.....
Dus mogelijkheden genoeg.
Doe het niet draadloos want dat gaat veel te langzaam....

ok, dus kan idd gewoon met kabeltjes. is er nog n verschil in snelheid tussen de usb of de cross viA UTP??

MOet ik nog wat speciaals doen, of ziet de vista laptop de oude xp gewoon als n ander station ofzo??

in vista zit een wizzard oude bestanden overzetten.
snelheid zal niet veel verschillen met kabels...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan