bestanden overzetten xp naar vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baiko

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
hallo,
ik heb een nieuwe laptop aangeschaft met daarop windows vista business pré geinstalleerd. heb er ook een cd bij van xp pro.
kweet eigenlijk nog niet goed wat ik zou gaan gebruiken, ik hoor graag jullie mening hier over de voor en nadelen
nu wil ik mijn bestanden van mijn oude laptop met windows easy transfer overbrengen via een externe harde schijf maar het gaat dus niet ik krijg volgende melding.
" er is een probleem met het geselecteerde medium.probeer een ander medium of station of selecteer een andere manier om de transfer te doen ( FAT 32) "
de bestands indeling van de exteren harde schijf staat inderdaad op FAT 32.
er staan dus ook al verscheidene backups op .
kan ik geen andere partitie aanmaken op die externe harde schijf van 50GB bv ? via configurtatie scherm / computerbeheer / schijfbeheer toevoegen /stations letter / en NTSF
kiezen .
als dit het probleem is natuurlijk .

nieuwe laptop is

dual core 2
2ghz
2gb Ram
120GB harde schijf

ik hoor het graag van jullie

dank op voorhand

eric

Zijn het alleen wat databestanden of probeer je misschien de gehele Vista installatie te kopieren?

Zijn het alleen wat databestanden of probeer je misschien de gehele Vista installatie te kopieren?

neen niet alleen data bestanden ook een paar programma's ( zoals office enz...)
niets van vista
en het is van xp naar vista

Bertus heeft gelijk denk ik:
Ik vermoed dat je transfer programma er 1 bestand van probeert te maken. Als die inderdaad groter is dan 4 GB, dan kan die niet op een FAT32 partitie worden opgeslagen.
Heb je nog vrije schijfruimte over op die externe harde schijf, maak dan een NTFS geformatterde partitie aan van voldoende grootte, en probeer de gegevens op die partitie neer te zetten.

Succes,

Tijs.

Je zou de externe schijf kunnen converteren naar NTFS, dan ben je van de 4 Gb limiet af.

Hoe kopieer je trouwens Office?
Dit lijkt me weinig zinvol.

Bertus heeft gelijk denk ik:
Ik vermoed dat je transfer programma er 1 bestand van probeert te maken. Als die inderdaad groter is dan 4 GB, dan kan die niet op een FAT32 partitie worden opgeslagen.
Heb je nog vrije schijfruimte over op die externe harde schijf, maak dan een NTFS geformatterde partitie aan van voldoende grootte, en probeer de gegevens op die partitie neer te zetten.

Succes,

Tijs.

hoe kan ik de resterende schrijfruimte NTFS maken heb nog iets van 140GB
mvg,

Je zou de externe schijf kunnen converteren naar NTFS, dan ben je van de 4 Gb limiet af.
hoe kan ik dat doen?
is het zinvol om hetgeen er nu op staat in FAT 32 te converteren?

Hoe kopieer je trouwens Office?
dit gaat automatisch denk ik met die windows easy transfer ( staat er toch bij)
ge kunt daar vanalles aanvinken wat je wil overzetten.
Dit lijkt me weinig zinvol.

Sluit externe harde schijf aan.
Daarna: Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc

Rechtsklik op de niet toegewezen ruimte van de externe harde schijf. Kies Partitie maken.
De rest wijst zich vanzelf, kies dus wel NTFS als indeling.

PS: Het gaat hier om ruimte die niet is toegewezen aan een partitie. Als jij bedoelde dat je op je FAT32 partitie nog 140 GB vrij hebt is dat wat anders.
Kijk in dat geval even in Schijfbeheer (diskmgmt.msc) na of je nog ruimte 'over' hebt voor nog een extra (NTFS-)partitie op die externe schijf.

Mocht je geen ruimte over hebben, dan kun je (zoals eerder geven als tip) de FAT32 partitie omzetten naar NTFS.
Stel dat je partitie op je externe harde schijf de schijfletter F: heeft, dan kun je 'm omzetten met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert.exe F: /fs:ntfs

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sluit externe harde schijf aan.
Daarna: Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc

Rechtsklik op de niet toegewezen ruimte van de externe harde schijf. Kies Partitie maken.
De rest wijst zich vanzelf, kies dus wel NTFS als indeling.

dat is het hem juist dat gaat niet

PS: Het gaat hier om ruimte die niet is toegewezen aan een partitie. Als jij bedoelde dat je op je FAT32 partitie nog 140 GB vrij hebt is dat wat anders.

ja ik heb nog 140GB vrij en dit wil in NTFS zetten maar dat lukt niet.

Kijk in dat geval even in Schijfbeheer (diskmgmt.msc) na of je nog ruimte 'over' hebt voor nog een extra (NTFS-)partitie op die externe schijf.

Mocht je geen ruimte over hebben, dan kun je (zoals eerder geven als tip) de FAT32 partitie omzetten naar NTFS.

is dit zinvol om alles om te zetten ??

Stel dat je partitie op je externe harde schijf de schijfletter F: heeft, dan kun je 'm omzetten met:

Succes,

Tijs.

lukt ook niet met dit commando

voor diegen die willen weten het is gelukt na lang zoeken
er moest nog de volumenaam achter staan

mvg,

Laatst bewerkt:
Heeft het je probleem opgelost? :thumb:

Indien ja, dan graag klikken op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan