Bestanden overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

evandenbroek

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Ik wil bestanden overzetten (o.a. ook adresboek en e-mails van Eudora Light naar het mailprogramma van xs4all) van een Windows pc naar een andere Windows pc (beide met Windows XP).
Kan ik daarvoor gebruik maken van een crossover kabel en zo ja, welke acties moet ik dan ondernemen.
Aangezien de pc waarop e.e.a. wordt overgezet nog niet op internet is aangesloten is die link voorhands kortgesloten.
Wie heeft de goede en - voor een betrekkelijke computerleek - begrijpelijke aanpak/oplossing/aanwijzingen?

Hallo !

Cross-kabel is een mogelijkheid, mits je op de PC die al op internet is aangesloten 2 netwerkkaarten hebt.

PC's d.m.v, de cross-kabel verbinden, en de Windows netwerkwizzard draaien.

2 bluetoothsticks doen de job ook. hoef je alleen de bluetoothwizzard te draaien.

Of: een speciale USB-verbindingskabel, bij iedere goede PC-zaak te verkrijgen.

Greetz,

Harry.

Ik heb de verschillende files [adresboek: .exe en diverse mappen: .mbx] via een memorystick overgezet naar de "nieuwe" computer.
Vervolgens heb ik geprobeerd deze files te importeren in Outlook Express.
Dat lukte dus niet. Het systeem gaf aan "handmatig" gezocht moest worden.
Toen dat was gebeurd was het doodse stilte!
Iemand enig idee wat ik niet goed deed of hoe e.e.a. anders moet?

Tot op heden heb ik nog geen concrete oplossing voor mijn probleem.
Waarschijnlijk zullen alle e-mailadressen opnieuw moeten worden "ingeklopt" en o.a. de "in-post" zal wel definitief verloren zijn.

Overzetten bestanden

Ik weet niet of het met de bedoelde programm's mogelijk is qua compatibliteit. Je kunt het adresboek gewoon plakken. Als je het adresboek in VIP kaartjes weergeeft kun je die gewoon in een andere OE of Outlook plakken. De opmaak van OE enOutlook is niet toegankelijk. Het zijn *pst files en *dbx files die je kunt laten zoeken. Deze files kun je opslaan en in een tweede PC gewoon in de juiste file gooien. Als de versie hetzelfde is. Andere mogelijkheden zijn een excel of Txt bestand maken. De overdracht van OE naar Outlook is b.v al hopeloos ondanks dat ze van dezelfde leverantier komen. Een aardig programma'tje als EPim een soort agenda in outlook stijl kan wél allebei de adres-files lezen van OE en Outlook. Misschien is het als interim te gebruiken. Verder kun je natuurlijk je EMail gewoon naar jezelf sturen en opnieuw opslaan. Sommige Servers nemen het hele Email bestand gewoon over. Met AOL schijnt dat mogelijk. AOL maakt extra mappen aan ongeveer zoals in OE en Outlook. Je kunt die gewoon overboeken.
BrnrdsJng

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan