Bestanden overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar weet niet waar ik het moet plaatsen dus dan maar hier.
Mijn ouders hebben een nieuwe PC gekocht. Nu wil ik graag wat bestanden van de oude PC naar de nieuwe overplaatsen. Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik zag bij configuratiescherm iets van verbinding maken en dan de bestanden overzetten. Kan ik dan gewoon beide PC's aan de router koppelen zodat ze op het zelfde netwerk zitten en ze dan overplaatsen via dat ding bij configuratiescherm?

Dat 'ding' heb je in het geheel niet nodig als beide pc's deel uitmaken van het netwerk. Binnen het netwerk en in de verkenner sleep je bestanden van machine A naar machine B. (Dus op precies dezelfde wijze als dat je bestanden op 1 pc van map A naar B verplaatst / kopieert).

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat ik het niet helemaal volg. Ik moet ze dus gewoon beide van internet voorzien (aan de router koppelen neem ik aan) en waar moet ik dan precies heen?

Internet is niet nodig, gewoon deel uit laten maken van het Lokale Netwerk en dan is het hetzelfde als op 1 pc met de verkenner werken.

Ah oke, maar hoe moet ik ze dan aansluiten om ze beide van het lokale netwerk gebruik te laten maken?

Zijn het veel bestanden? ander kun je misschien beter de hardeschijf in de nieuwe computer zetten.
Het netwerk instellen wil nog wel eens een gekl+t zijn. En het is een stuk slomer over een netwerk kabel

Hier zat ik net ook over de denken Dirkie.
Maar nu zie ik dat de harde schijf in de nieuwe computer anders vast zit dan de harde schijf in de oude computer.
Er is één kabel in die nieuwe computer waar de DVDbrander aanzit, daar past de oude harde schijf ook aan. Als de DVDbrander al aan die kabel zit kan er nóg iets aan, werkt de harde schijf dan gewoon als ik hem daar aan doe? (Dat is zo'n platte kabel)
En dan moet er nog een kabel die bestaat uit gele, zwarte en rode draadjes in de harde schijf, maar daar zitten er een heleboel van in de PC, dus welke moet ik dan nemen?

Sorry als het een beetje vaag is.

Nee, da's wellicht veel te omslachtig voor jou, want je moet op de oude hdd de jumper omzetten van master naar slave.

Simpelweg de 2 pc's in de router inpluggen en de Wizzard thuisnetwerk uitvoeren is verrweg het handigste / veiligste, zéker als je weinig verstand hebt van pc's.

Zijn het veel bestanden? ander kun je misschien beter de hardeschijf in de nieuwe computer zetten.
Het netwerk instellen wil nog wel eens een gekl+t zijn. En het is een stuk slomer over een netwerk kabel
Ik backup wekelijks ruim 22 giga (+70.000 bestanden) aan data middels USB. Ja, dat duurt een minuut of twintig, so what? Da's toch voor een leek veel handiger dan gaan sleutelen aan harddisks en jumpers gaan verplaatsen van master naar slave?

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt gast0225 ;)
Maar ik zou toch wel graag willen weten hoe het zit met de methode die ik eerder had gezegd , de harde schijf in de nieuwe pc zetten. Altijd handig wat extra ruimte.

Als je persé wilt................ oké dan:

hang het ding in een vrije bay, schroef 'm vast NADAT je de platte kabel hebt aangesloten en NADAT je het kleine 'lego'blokje dat achter op de oude harddisk zit, hebt verplaatgst van master naar slave. Als je de achterkant van die disk GOED bekijkt, dan zie je een soort van puntjesschema. Het plastic blokje zit nu op een schema dat staat voor 'master', het blokje moet geplaatst worden op het schema van SLAVE.
Vergeet niet tot slot de voedingskabel aan te sluiten. (geel, zwart, rood)

Zit er op de kabel al een hdd en een CD aangesloten, dan kies je voor het schema, 'secondairy slave' en NIET primary slave, want je CD / DVD zit dan al als primary slave.

Stel eerst je bestanden veilig middels de door mij genoemde netwerkmethode en ga dán pas sleutelen aan harddisks etc. etc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan