Bestanden overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapitein

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
In verband met de aanschaf van een andere PC W8.1) wil ik mijn bestanden van m'n huidige PC (Vista) gaan overzetten.
Wat is naar jullie mening de meest handige/snelle/veilige methode daarvoor...?

Meest veilige en als je geen glasvezelinternet hebt, tevens de snelste, methode is het gebruik van een externe hdd of USB stick waarvan je weet dat íe in orde is. Weet je dat niet zeker, dan doe je eerst even testje met een aantal bestanden. Wat een 'cloud' betreft : ik háát clouds, zeker na wat er gebeurd is bij Apple. Daarnaast vertrouw ik clouds net zover als dat ik ze kan zien....... niet dus. De idee dat mijn persoonlijke data bij een 'wildvreemde' op de harddisk terecht komt (wat er in wezen gebeurt als je gebruik maakt van een cloud) én dat de data tijdens het transport er naartoe, dan wel als het er staat, in principe 'grijpbaar' is voor onverlaten, zint mij niet. Vandaar dat ik voor data-opslag cq. overdracht, liever gebruik maak van bij mijzelf in beheer zijnde externe hdd's en / of usb sticks.

Laatst bewerkt:
Plaats de harddisk uit de oude PC in de nieuwe erbij. Dan kun je kopiëren wat je maar wilt. Daarna kun je hem eventueel weer terug plaatsen in de oude PC.

Plaats de harddisk uit de oude PC in de nieuwe erbij. Dan kun je kopiëren wat je maar wilt. Daarna kun je hem eventueel weer terug plaatsen in de oude PC.
In principe mee eens en het had ook bijna als primaire optie in mijn antwoord gezeten, ware het niet dat er in het geval van TS 2 opties 'tegen' zijn, reden waarom ik het niet opperde:

- gelet op het kennis / ervaringsniveau van TS (af te leiden uit de aard van de primaire vraag) acht ik het kennisniveau van TS niet voldoende om dit 'even' te realiseren en
- gelet op het feit dat het nog een Vista machine betreft, acht ik de kans aanwezig dat het mogelijk ook nog een IDE schijf betreft en dan is het 'feest' helemaal compleet.

Laatst bewerkt:
Met je eens en heb ik ook aan gedacht, maar wellicht dat hij een buurman/vriend/familielid/collega met voldoende computerkennis heeft die dat voor hem kan doen.

Klopt... veel mensen hebben geen idee waar ze al hun fotos gelaten hebben al die jaren op zo'n ... laat staan dat ze al een backup hebben...
Als een bekende met zoiets bij me komt ben ik meer tijd kwijt aan dit soort klussen dan het installeren van Linux (op die oude pc waar XP op zat..)

Klopt... veel mensen hebben geen idee waar ze al hun fotos gelaten hebben al die jaren op zo'n ... laat staan dat ze al een backup hebben...
Als een bekende met zoiets bij me komt ben ik meer tijd kwijt aan dit soort klussen dan het installeren van Linux (op die oude pc waar XP op zat..)
Ehh, verwar je dit topic niet met een ander? Ik zie de 'rode draad' even niet in jouw antwoord?

Laatst bewerkt:
Hier sluit ik bij aan:
Met je eens en heb ik ook aan gedacht, maar wellicht dat hij een buurman/vriend/familielid/collega met voldoende computerkennis heeft die dat voor hem kan doen.
En of dat nu voor de overgang naar 8.1 of Linux is.. het is altijd de enorme tijd die er in gaat zitten om alle bestanden over te zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan