Bestanden plaatsen op ethernet disk mini

Status
Niet open voor verdere reacties.

softwareboy

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Dag beste mensen,

Ik heb me sinds kort (dinsdag 13 januari) een lacie ethernet disk mini aangeschaft.
Ik heb alleen enkele probleempjes. Ik kan de instellingen veranderen maar ik weet niet hoe ik er bestanden moet op plaatsen ik heb bijna alles al geprobeerd. ik heb de handleiding die je kon downloaden gelezen. Maar nog altijd kan ik geen bestanden op mijn harde schijf zetten.
Ik zou hem het liefst op ons netwerk houden zodat mijn vader en broer er ook van kunnen profiteren

Mvg Softwareboy

Wat heb je al geprobeerd dan?

Al geprobeert een map aan te maken op de schijf?

Is de schijf al geformateerd?

ik heb mijn harde schijf nog niet geformateerd.
Maar ik kan niet eens een map aanmaken.
Normaal zie je een map waarin de schijf zich bevindt.
zelfs dat zie ik nergens ik kan alleen via het ip adres de instellingen online wijzigen

ik heb al geprobeerd met programma's in mijn netwerklocaties gekeken en nergens vind ik iets

ik krijg geen foutmelding of niets
dus ik volg de stappen en open de cd-rom
ik klik op ethernet disk mini
dan moet ik op ip configurator klikken en achter dat ik dat heb gedaan begint hij te zoeken
na een eind vind hij mijn harde schijf ik klik op connect
mijn internetbrowser gaat open en gaat naar het ip van mijn harde schijf
ik moet mijn username en wachtwoord ingeven van de beheerder
achter dat te hebben gedaan kan ik mijn instellingen aanpassen
maar daar zelf staat er nergens een tabblad tussen om bestanden te kunnen uploaden

En welke heb jij? Maakt voor de werking trouwens niet uit denk ik zo.

En kom je wel in het programma dat je erbij hebt geinstalleerd? Via daar kan je bestanden toevoegen en dergelijke. Staat in de handleiding beschreven.

Laatst bewerkt:
kan het niet simpelder gewoon een programma dat ik moet installeren zodat ik op mijn harde schijf kan en niet om instellingen te veranderen maar om documenten op te slaan

ALs jij inderdaad alle stappen hebt gevolgd kan je dus in dat prgramma komen en dus ook mappen maken en data op de schijf zetten. Blijkbaar moet dat via de manier uit de handleiding, want deze schijf is niet zomaar een "Externe harde schijf".

Of te wel, heb je de desktop applicatie geinstalleerd? Dat kan je via de meegeleverde cd doen.

Ok, maar geef dan even exact aan welke schijf jij hebt, welke type.

ik heb en lacie ethernet disk mini
dit is een externe netwerk harde schijf dat je moet aankoppelen aan je router

Ben bang dat ik je niet verder kan helpen behalve door te zeggen dat je de installatie stappen misschien nog eens kunt doornemen. Dus installatie ongedaan maken en nog een keer proberen, met de handleiding ernaast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan