Bestanden samenvoegen voor mass mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

FragHank

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Hallo,

hier op mijn werk willen we een mass mail sturen naar circa 80 bedrijven, maar bij elke mail moet er een juiste aanhef staan. Voorbeeld:

MAIL 1:

Geachte heer Rotjeknor,

bla bla bla

MAIL 2:

Geachte mevrouw Huppeldpup,

bla bla bla

Uiteraard moet het niet de bedoeling zijn dat 80 mensen 80 mails krijgen met verschillende aanhef, maar gewoon 1 mail met de juiste aanhef maar dezelfde informatie. Naar mijn mening is dit mogelijk in Outlook samen met Word/Acces/Excel ? De namen van bedrijven, contactpersonen etc. krijgen wij aangeleverd, dus dat is geen probleem. Als jullie het nog steeds niet begrijpen hoor ik het wel.

Ik zou als ik jou was gewoon je mailtje kopieren en handmatig de namen bijvoegen, dan weet je zeker dat het goed gaat....

Dan kun je gebruik maken van Mail Merge. Zie o.a. voor een 'handleiding':
hier

Vriend Google heeft nog veel meer links & informatie voor je: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was gewoon je mailtje kopieren en handmatig de namen bijvoegen, dan weet je zeker dat het goed gaat....

Dit wordt een nieuwsbrief naar meer dan 1100 personen, dus dat wordt me net iets teveel.

Met Mail Merge kom ik dichtbij (verschillende aanhef), alleen krijg ik het niet voor elkaar om het juiste e-mailadres bij de juiste aanhef te krijgen.

aan: sjaaktrekhaak@hotmail.com

Geachte heer Trekhaak,

-----------------------------------------------

aan: robtrekdrop@hotmail.com

Geachte heer Trekdrop,

Dit idee moet het worden.
Dit zijn uiteraard verzonnen mails.

Laatst bewerkt:
Welk e-mail programma gebruik je precies??

Vermeld er ook maar even bij welke versie van Office je gebruikt.

Tijs.

Er wordt hier gebruik gemaakt van Office 2003.

Het mail programma dat we gebruiken is Outlook 2003. Compitabel ? Dacht het wel. :cool:

Het samenvoegen van gegevens vanuit je contactpersonen lukt me wel, maar ik probeer het samen te voegen vanuit een database (Acces, Excel). Dit lijkt onmogelijk te zijn.

Nu lukt het mij wel om gegevens in de mail te zetten, maar niet om de emails in het vakje "AAN" in te voegen.

Het samenvoegen van gegevens vanuit je contactpersonen lukt me wel, maar ik probeer het samen te voegen vanuit een database (Acces, Excel). Dit lijkt onmogelijk te zijn.

Nu lukt het mij wel om gegevens in de mail te zetten, maar niet om de emails in het vakje "AAN" in te voegen.
Kan je eens een voorbeeld posten van zo'n excell bestand. Met name welke headers er zijn?

Opzich is het geen vast bestand, het kan zodanig aangepast worden dat het alle kanten op kan. Van die VBA code begrijp ik helemaal niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan