Bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

Ik ben er intussen in geslaagd een project te maken die collega's in onze school zullen gebruiken om de verschillende lesonderwerpen waar ze mee bezig zijn, op te stellen.
Dit levert een bestand: planninprojecten_data op dat voor iedereen anders zal zijn.
Nu zou het de bedoeling worden om al die individuele bestanden samen te brengen in 1 groot bestand.
Dus
Collega 12 stuurt zijn mdb bestand naar mij door
ik zet die bvb in de folder c:\DBI\individuele data
In mijn "verzamelbestand" (wat in C:\DBI staat) worden eerst alle projecten van collega 12 gescharpt uit planninprojecten_data.mdb en worden zijn gegevens automatisch aan mijn "verzamelbestand" toegevoegd.
Ik wil dit proces natuurlijk zoveel mogelijk automatiseren...
Kan dat?
Ik ken hoegenaamd niets van het manipuleren van bestanden vanuit VBA dus.... zoals gewoonlijk, "be patient"
Merci
JP

Wat wil je precies doen? Tabellen verwijderen/importeren? Zelf zou ik de verschillende personen een excel bestand laten invullen, en dat importeren in bestaande tabellen. Lijkt mij een stuk eenvoudiger. Is ook veel makkelijker te automatiseren.
Het kan uiteraard wel, een tabel via VBA weggooien (met DROP TABLE [Tabelnaam]) en dan een tabel importeren, maar waarom zou je dat zo willen doen?

er zijn zowat 50 collega's die elk een planning maken in een mdb bestand
Er zou ook 1 master bestand moeten bestaan die alle 50 bestanden in 1 bestand verzamelt
de bedoeling is dat, als een collega een mdb bestand binnen brengt, zijn vorige gegevens uit het master-bestand gewist worden (als die er al zijn natuurlijk) en nadien zijn nieuwe gegevens geimporteerd worden in het master-bestand.
(dit alles heeft te maken met het centraliseren van planning bij inspecties en om te weten waar iedereen exact mee bezig is of verondersteld te zijn)
excelbestanden aanmaken is geen optie, ik maakte een access toepassing die collega's hun handje wel extreem vasthoudt, en dat is meestal wel nodig)

JP

Ik zeg ook niet dat je de gebruikers niet via Access moet laten werken, maar dat je ze de bestanden in Excel moet laten aanleveren ;) En dat kan je in de db doen met een Export knop die een excel bestand genereert, en misschien zelfs wel doormailt, als je dat wilt.

ik denk dat dat TE ingewikkeld is voor de meeste van mijn collega's...
gewoon bestandje doormailen naar mij..; ik zal de rest wel proberen te doen...
Mits jouw (jullie) hulp
JP

En ik maar denken dat jij die db voor ze maakt ;)
Wat is er simpeler voor een simpele gebruiker dan een knop die een exportbestand genereert en mailt? Nu moeten ze zelf een db doorsturen, en die moeten ze waarschijnlijk nog zippen ook omdat Outlook geen mdb bestanden lust... En het is voor jou ook veel meer werk om ze netjes te importeren.

vaneigest maak ik dat db-ke...

OK... misschien moeten we jouw idee maar eens uitproberen
Geef je me een handje want van dat bestandengedoe vanuit VBA ken ik niks..

JP

heb hier wat zitten op zoeken maar kom er echt niet uit!!!
Graag wat hulp aub
JP

Kan dat in dezelfde db als van je andere vraag?

het gaat inderdaad over hetzelfde project...
Projectplanning_data is het bestand dat uiteindelijk van alle collega's zou samengevoegd moeten worden...
Bedankt voor de moeite
JP

Zal ik een poging voor wagen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan