Bestanden selecteren op de desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

blokwind

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
78
voorbeeld; Er staan 5 jpg bestanden op mijn desktop, ik ga links boven ze staan met de cursor en selecteer ze vervolgens door naar rechts onder te gaan. Nu staat er een gestippelde rechthoek om de bestanden en zijn ze geselecteerd.
probleempje; Als ik dit doe komt de gestippelde rechthoek niet meer tevoorschijn, de bestanden zijn wel geselecteerd maar ik had daar liever, voor de duidelijkheid, ook die rechthoek omheen staan. Waar kan ik deze optie weer terug krijgen.
Waarschijnlijk is het fout gegaan sinds het installeren van een klein progje dat me in staat stelde een achtergrond op een willekeurige plek te zetten, dus niet gecentreerd zoals dat standaard gaat. Het progje is alweer weg maar helaas blijft dit symptoompje over...
Alvast bedankt voor de tips,
Marcel
 
Weet je zeker dat die stippellijn blijft staan?
Bij mij is die nl. ook weg. alleen de geselecteerde items krijgen een blauw kleurtje
 
Als ik ga selecteren is er al geen stippellijn. Wel als ik een lege plek op de desktop neem, maar niet als er bestanden staan.
 
hhmmm ik weet het eigenlijk niet.
Is het een optie om die browser gewoon opnieuw te instaleren?
 
Nou die stippellijn blijft bij niemand staan, dat is helemaal geen standaard iets van windows, die stippellijn is alleen maar een kader voor het geen wat jij selecteerd met de muis als je een soort van sleep functie uitoefent.
Helaas zul je nooit die stippellijn blijven zien.
 
Ik leg het blijkbaar niet goed uit.
Als ik linksboven de bestanden klik en dan naar rechtsonder selecteer is er géén stippellijn. Ik kan dus niet zien wat ik selecteer, de icoontjes van de bestanden veranderen dan ook niet van kleur zodat je kunt zien dat ze geselecteerd zijn. Pas als ik rechtsonder de bestanden ben en los laat dan zijn de icoontjes van kleur veranderd en geselecteerd. Dit is echt niet handig want tijdens het selecteren kun je niet zien wat je doet.
Ik weet het, er zijn ergere dingen, maar als iemand de oplossing weet... graag.
Groet,
Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan