Bestanden staan in andere volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
290
Het is niet echt een foutmelding, maar heb geen idee waar ik het anders moet plaatsen.
Mijn bestanden waren in deze computer altijd geselecteerd als: Eerst mappen en dan bestanden, allemaal op alfabetische volgorde. Echter is dat nu niet meer zo, ze zijn nu gesorteerd op grootte. Wanneer ik met rechtermuis > schikken op naam doe, dan gaan ze wel weer goed staan, maar de volgende keer staan ze weer fout.

Ook als ik in WORD ben en ik doe openen staan ze in die volgorde.

Hoe kom ik hier af?

Groet
 
Bij mapopties

Bij mapopties kun je instellen of wat je kiest voor alle mappen moet gelden of dat elke map zijn eigen weergave kent.

Blijkbaar heb je een keer dat eerste gekozen.

Eric:thumb:
 
Op die manier heb ik geen opties om alles weer in alfabetische volgorde te zetten.
Wanneer ik bijvoorbeeld naar MSN ga en een bestand wil verzenden, dan krijg ik nog steeds dat alle mappen en bestanden op een vreemde manier zijn gesorteerd.
En dat wil ik graag omzetten, dat het standaard op alfabetische volgorde is.
 
Natuurlijk wel

Je kunt zelfs kiezen dat alle mappen alfabetisch worden gesorteerd.

Eric:D
 
Okee, dat werkt nu prima.
Ook in WORD staat ie nu alfabetisch gesorteerd.

Maar wanneer ik in Internet "Afbeelding opslaan als" kies, staan ze nog allemaal door elkaar. Gesorteerd op grootte.

Ook in MSN als ik een bestand wil verzenden heeft ie dat nog.

Hoe kan ik dat veranderen?

Groet
 
Je moet dan ook in die mappen aangeven dat je wilt dat alles op alfabetische volgorde wordt weergegeven. Je hebt waarschijnlijk in beide mappen grotendeels fotos staan. Windows is dan zelf zo slim om van de map een 'fotomap' te maken. Bekijk dus ook van die mappen de mapopties even.
 
Dat lukt mij nog steeds niet.
Het is ook maar in een klein aantal programma's die verwijzen naar een verkenner dat ze dan fout staan.

Zoals: in MSN, in Kladblok, in Internet

Wanneer ik WORD of EXCELL open, en dan <openen> kies, staan alle bestanden en mappen wel goed.

Groet,

Alco
 
Hm.. Oke. Als het op die manier dan niet wil. Je kunt altijd als je het verkennertje voor je ziet met een aantal bestanden op een wit stuk ertussen klikken met rechtermuis en dan de bestanden rangschikken op naam of grootte enz...

Het kan namelijk zijn dat die programma's hun eigen instellingen kiezen en niet die van Windows overnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan