Bestanden staan wel op HD maar worden niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas Dopheide

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Hoi,
Ik heb net een harddisk gekocht, een LaCie USB 2.0, 320 GB. Als ik een back-up maak, makat hij een mapje aan, dat echter leeg lijkt. Volgens 'eigenschappen' staat er echter (en dat klopt) ruim 25 GB op. Ik kan de mappen en bestanden dus alleen niet zien!!
Wie kan mij helpen?

Welkom op HelpMij, Bas !

Zijn er drive-letters zichtbaar?
Heb je partitie(s) aangemaakt?
Geformatteerd?

Laatst bewerkt:
Hoi,
Geen partities gemaakt (daarvoor heb ik wel het ding aangeschaft, zodat ik dat daarna kan doen), niet geformatteerd. Hij geeft als drive letter F:, wat ook lijkt te kloppen. De bestanden staan er wel, maar ik zie ze alleen niet.

Maar als je een lege harddisk koopt, zul je toch eerst moeten formatteren neem ik aan?
Wat geeft ie aan, als je via windows verkenner de hdd aanklikt?
Wat geeft ie aan, als je bij computerbeheer > schijfbeheer gaat kijken?

Via Verkenner geeft hij weer wel de map, maar geen bestanden weer. Via schijfbeheer zie ik dat er ruimte is gebruikt en zegt hij dat alles in orde is. Moet ik alsnog fotmatteren?
Heb er niet vreselijk veel verstand van, zoals je wellicht merkt.

Ik zou inderdaad kiezen voor partitioneren en formatteren.
En dan zien of alles bruikbaar is.

Hoi Paul,
Ik heb inderdaad geformatteerd en nu werkt ie prima. Alleen wil ik mijn interne harde schijf opnieuw partitioneren (daar was het allemaal om te doen). Dat kan het beste met Partition Magic denk ik? In ieder geval alvast veel dank!
groet Bas

Als alle data eraf mag, kan dat gewoon via:
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.
Daar een rechter klik op de betreffende schijf, en dan partities verwijderen en / of opnieuw aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan