Bestanden terug zonder formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marielle243

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
1
Hallo allemaal,
Vandaag stopte ik m'n externe harde schijf in mijn computer waarop mijn computer zei dat de schijf niet geformatteerd is en of ik dat wil doen. Dat wil ik natuurlijk niet! Want zoals jullie wel begrijpen staan er net hele belangrijke dingen op (namelijk m'n scriptie).

Mijn vraag: is er een oplossing om de bestanden terug te krijgen zonder dat het me kapitalen kost bij een duur bedrijf?

Graag hoor ik van jullie!Bedankt!
 
eerst nog maar eens schijf en pc uitzetten en het nog eens proberen, of op een ander pc zien of het lukt.

Die harde schijf is vast niet het enige medium waarop je je scriptie hebt opgeslagen? (en ga nou niet vertellen dat je écht zo dom bent geweest...)
 
Hoi !

Tja, zoals @madmuppet zegt: verstandig is het niet !

Lukt het bij 'n andere PC ook niet, kun je proberen betasnden terug te vinden; bijv.: http://www.piriform.com/recuva

Greetz,

Harry.
 
Download de laatste versie van Ubuntu, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Locaties" of "Places" in de Engelse versie.
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan