Bestanden terughalen na herinstallatie windows

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,

ik heb windows 7 geherinstalleerd en tot mijn schrik ben ik vergeten om een backup van een bestand te maken wat ik toch graag terug zou willen hebben.
ik weet dat er programmas zijn om verwijderde bestanden van een externe hardeschijf te halen.
is dit ook mogelijk met een harde schijf met maar een partitie waar windows is op hergeinstalleerd.
mvg

Laatst bewerkt:
ja , dat kan met recuva http://www.piriform.com/recuva
Maar ik vrees het ergste als er een volledige windows installatie overheen gegaan is. Het herstellen van bestanden kan alleen als er nog niets overheen geschreven is.

Dan nog een tip: werk voortaan met twee partities (dus de harde schijf opsplitsen in een C: voor Windows en een 2e partitie, meestal D: voor alle documneten, foto's, favorieten, mail, etc). Als er dan iets gebeurt met Windows dan wordt alleen de C: partitie overschreven en blijven alle belangrijke zaken behouden in die 2e partitie.
Daarnaast is het zaak om ven tijd tot tijd een kopie te maken van deze 2e partitie naar een externe harde schijf, voor het geval de hele schijf in de PC kaduuk raakt.

Succes.

Met een beetje geluk valt het mee sprpchulp. Een verse Windows installatie zal op ongeveer dezelfde plek op de harde schijf terechtkomen als de eerdere installatie. Dus er zijn vast nog wel bestanden terug te halen.

En als je bestanden je iets waard zijn neem je een online backup. Externe harde schijven zijn leuk als extra kopie, maar bij brand/diefstal/defecte pc voeding ben je nog steeds al je bestanden kwijt.

Recuva is alleen voor je huidige verwijderde bestanden niet voor geformatteerde schijven

Laatst bewerkt:
Dat is de poster voor mij. Spelde (mijn excuses) zijn naam verkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan