Bestanden terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Ik heb per ongeluk een map met bestanden weggehaald en de prullebak al leeg gemaakt. Is er nog een manier om deze terug te krijgen?
 
Volgens mij is het XP bestandssysteem afgeleid van het Windows NT bestandssysteem. Hierin wordt geen informatie bijgehouden over verwijderde bestanden, en is dat dus ook moeilijk terug te halen voor recover software.

Vaak wordt software aangeboden die reservekopieen opslaat zonder dat de gebruiker dat merkt. Als je een bestand verwijderd en wilt terughalen kijkt het programma of die daar een backup van heeft staan en kan terughalen. Dit systeem werkt dus alleen als die software van te voren geinstalleerd is.

Concluderend denk ik dus niet dat je bestand eenvoudig terug te halen is. Als het heel belangrijk materiaal is zijn er wel bedrijven die dit voor veel geld voor je willen proberen.

Beer en Ko - Hulp op afstand.
www: http://home.wanadoo.nl/~beer.en.ko/
email en messenger: beer.en.ko@wanadoo.nl
 
Helaas het lukt nog steeds niet.
 
Geplaatst door beer.en.ko
Volgens mij is het XP bestandssysteem afgeleid van het Windows NT bestandssysteem. Hierin wordt geen informatie bijgehouden over verwijderde bestanden, en is dat dus ook moeilijk terug te halen voor recover software.
Ik heb van een gecrashde schijf met daarop Win2000(volgens mij ook NT.:rolleyes: )de data terug kunnen halen.
Zolang de data niet overschreven wordt is het terug te halen.
Zie eventueel ook Computer Idee nummer 13(Juni 2003)
Hier raden ze het gratis programma "PC Inspector File Recovery" aan.(helaas alleen voor FAT schijven)
Ik heb zelf 90% van de data gered met behulp van "Getdataback for FAT".(niet gratis)
Deze is er ook voor NTFS schijven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan